شیائومی از یک عینک هوشمند مفهومی رونمایی کرد

البته شیائومی از این عینک به عنوان «نگاه مهندسی به آینده‌ای پیشرفته» یاد کرده و در حقیقت یک گجت کانسپت یا مفهومی محسوب می‌شود و به همین خاطر قیمت یا تاریخ عرضه ندارد.

وزن این عینک فقط ۵۱ گرم است و می‌تواند کارهایی مانند نمایش نوتیفیکیشن‌ها، برقراری تماس، مسیریابی، عکاسی و ترجمه را انجام دهد. شیائومی برای نمایشگر این عینک از فناوری MicroLED استفاده کرده و چیپ نمایشگر هم فقط ۲.۴ در ۲.۰۲ میلی‌متر اندازه دارد که به گفته‌ی شیائومی تقریبا هم اندازه‌ی یک دانه‌ی برنج است. این نمایشگر سیاه‌وسفید محسوب می‌شود ولی در عوض حداکثر روشنایی آن به ۲ میلیون نیت می‌رسد تا کاربران زیر نیر مستقیم خورشید هم مشکلی برای استفاده از آن نداشته باشند.

دستیار صوتی XiaoAI هم مورد استفاده قرار گرفته که مهم‌ترین روش تعامل با این عینک هوشمند محسوب می‌شود. این دستیار فقط مهم‌ترین نوتیفیکیشن‌ها را راهی عینک می‌کند و این یعنی انواع و اقسام نوتیفیکیشن‌های غیرضروری جلوی چشمان شما به نمایش درنمی‌آیند. از دیگر امکانات آن می‌توانیم به تعبیه‌ی میکروفون‌ها و اسپیکرها برای برقراری تماس تلفنی اشاره کنیم.

همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی آن تعبیه شده که برای ثبت تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ضمن عینک هوشمند شیائومی به طور همزمان قادر به تبدیل صوت به متن هم هست. شیائومی بر این عینک از چیپست ۴ هسته‌ای مبتنی بر معماری ARM استفاده کرده و همچنین نباید وجود باتری، پد لمسی و امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث را از قلم بیندازیم. باید خاطرنشان کنیم نرم‌افزار این عینک هوشمند مبتنی بر اندروید است.

به نظر می‌رسد مدیران شیائومی به طور جدی در حال توسعه‌ی عینک‌های هوشمند هستند و با معرفی این گجت مفهومی فعلا قصد دارند سروصدا راه بیندازند. امیدواریم هرچه زودتر چنین گجتی راهی بازار شود تا ببینیم شیائومی در بازار عینک‌های هوشمند چه حرفی برای گفتن دارد. در ادامه می‌توانید تیزر تبلیغاتی این عینک هوشمند را تماشا کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا