روز جهانی بدون خودرو

  • روز جهانی بدون خودرو

31شهریورماه مصادف با 22 سپتامبر، به عنوان «روز جهانی بدون خودرو» نامگذاری شده و یک روز بدون خودرو، خودروسواران را تشویق می‌ کند تا در سال، یک روز از اتومبیل استفاده نکنند و فرصتی مغتم برای ترویج دوچرخه سواری و پیاده روی است.این رویدادِ سازماندهی شده در جهان، در برخی از شهرها و کشورها اجرا می‌شود.

به گزارش واشنگتن پست، هدف این رویداد ارتقای کمی و کیفی حمل و نقل عمومی، ترویج و توسعه‌ دوچرخه سواری و پیاده روی' است. در این کمپین، مردم تشویق می‌شوند سفرهای شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی انجام دهند و در صورتی که محل کارشان به محل سکونت نزدیک است، در خریدهای روزانه‌ خود، از دوچرخه استفاده کرده یا پیاده روی کنند.

اولین کمپین ملی در سال 1997 در بریتانیا، توسط انجمن حمل و نقل محیط زیست افتتاح و در فرانسه در سال 1998 با شعار'من، بدون ماشین در شهر' دنبال و در سال 2000 به عنوان یک ابتکار عمل، توسط کمیسیون اروپا در سراسر اروپا به رسمیت شناخته شد.
در همان سال کمیسیون اروپا، این برنامه را از یک روز به یک هفته، گسترش داد. همچنین از سال 2000 میلادی روزهای بدون‌ خودرو، با برنامه‌ روز جهانی بدون رانندگی، که توسط Carbusters در شبکه جهانی Carfree، راه اندازی شده است، با همکاری مشترک برنامه‌ 'روز جهانی اتومبیل ‌ها'، شبکه‌ 'روز زمین' و روز جهانی' اتومبیل‌ های آزاد'، همکاری می ‌کنند.

  • عرضه مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶

مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ (با نام آفیس ۱۶ هم شناخته می‌شود) در تاریخ ۲۲ سپتامبر۲۰۱۵ عرضه شد. آخرین نگارش پیش‌نمایش در کنفرانسی در شیکاگو منتشر شد، که بهبودها و قابلیت‌های بسیاری را نسبت به نگارش پیشین خود، مایکروسافت آفیس ۲۰۱۳ معرفی می‌کند. قابلیت‌ها شامل موارد روبرو می‌شود: دسترسی ابری بومی برای ایجاد، بازکردن، ویرایش و ذخیره پرونده‌ها به‌طور مستقیم در فضای ابری از دسکتاپ، ابزار تازه جستجو که در ورد، پاورپوینت و اکسل با نام «به من بگو» دردسترس است، همکاری بی‌درنگ در نوشتن با کاربران متصل‌شده به آفیس آنلاین.

  • درگذشت مارسل مارسو

مارسل مارسو متولد ۲۲ مارس ۱۹۲۳بود وی بازیگر فرانسوی و از نامدارترین هنرپیشگان معاصر رشته پانتومیم بود.او در ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۷ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا