تزریق دز تقویتی واکسن کرونا در انگلیس تایید شد

واکسن های کرونا «آکسفورد/ آسترازنکا» و «فایزر/ بیونتک» به عنوان واکسن های کرونا ایمن و موثر برای تزریق دز سوم و تقویتی کرونا در انگلیس مورد تایید قرار گرفتند.

اما در عین حال سازمان تنظیم داروها و محصولات مراقبت های بهداشتی انگلیس اعلام کرد که اجرای برنامه تزریق دز تقویتی در این کشور منوط به تصمیم‌گیری دولت است.

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا (JCVI) در حال بررسی لزوم تزریق دز تقویتی به افراد مسن و آسیب‌پذیر است.

تاکنون JCVI فقط به افرادی که دارای نقص شدید ایمنی هستند، تزریق دز سوم واکسن کرونا را توصیه کرده است و اعلام می کند که دز سوم برای این افراد تقویتی نیست بلکه مکمل است؛ زیرا ممکن است تزریق دو دز اول در این گروه واکنش ایمنی قوی ایجاد نکرده باشد.

پیش از این شرکت های داروسازی فایزر – بیونتک با انتشار داده های کارآزمایی بالینی تزریق دز سوم واکسن کرونای خود نشان دادند که دزهای تقویتی این واکسن واکنش های آنتی بادی بالایی ایجاد می کند و می تواند به ویژه در برابر گونه هندی «دلتا» و گونه آفریقای جنوبی «بتا» کرونا موثر باشد.  

شرکت فایزر توصیه می کند که دز سوم این واکسن را ۶ تا ۱۲ ماه پس از دریافت دز دوم به فرد تزریق شود. این توصیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دزهای سوم واکسن کرونای شرکت فایزر و مدرنا را برای آمریکایی های که دارای نقص سیستم ایمنی هستند، تایید کرد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا