فعالیت های پژوهشی جهاددانشگاهی حمایت می شود

بهرام نصرالهی زاده در بازدید از جهاددانشگاهی واحد استان کردستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی خدمات ارزنده و موثری به دولت و کشور ارائه داده است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی باتوجه به توان علمی که دارد می تواند از طریق انجام پروژه های پژوهشی کاربردی تولید ثروت کند.

وی به ورود جهاددانشگاهی به بحث توت فرنگی اشاره کرد و افزود: استان کردستان قطب اصلی تولید توت فرنگی در ایران است و بر همین اساس از فعالیت های پژوهشی در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

نصرالهی زاده تصریح کرد: مراکز علمی که در این راستا فعالیت می کنند می توانند برای پیشبرد اهداف خود در این زمینه هم افزایی علمی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه جهاددانشگاهی استان کردستان را حمایت می کنیم، گفت: خدمات تخصصی جهاددانشگاهی همواره برای کشور منشا خیر بوده و برهمین اساس فعالیت های علمی این نهاد در روند توسعه کشور موثر بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: درمانگاه عمومی شهرستان بیجار، آزمایشگاه و گلخانه کشت بافت توت فرنگی از اقدامات مهم این نهاد انقلابی در استان است که دولت به آنها توجه لازم را دارد.

نصرالهی زاده با بیان اینکه طرح های پژوهشی جهاددانشگاهی کاربردی است، افزود: بحث تهیه و تولید گیاهان دارویی در استان کردستان کاملاً جدی است و جهاددانشگاهی باتوجه با توانایی که دارد، می تواند از این ظرفیت استفاده کرده و ارزش افزوده خوبی داشته باشد.

در ابتدای این بازدید، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، گفت: جهاددانشگاهی از لحاظ علمی و اجرایی توانمندی های زیادی دارد که توانسته است خدمات ارزنده ای را در حوزه های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال و کارآفرینی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید از توانایی های جهاددانشگاهی استفاده کند، افزود: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های  فراوانی که دارد میتواند در پیش برد اهداف دولت کمک نموده و در حرکت علمی کشور اثر بخشی بالایی داشته باشد.

اسدی در ادامه  با بیان اینکه استان کردستان زمانی در مسیر رشد و توسعه قرار می گیرد که همگرایی و هم افزایی در آن مشاهده شود، افزود: فعالیت های جهاددانشگاهی همیشه برای کشور دارای  خیر و برکت بوده و بر همین اساس برای بسط و گسترش این فعالیت ها در استان باید حمایت و پشتیبانی لازم از این نهاد انقلابی صورت گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: جهاددانشگاهی باتوجه به ساختار سازمانی که دارد می تواند با کمترین امکانات بیشترین راندمان را برای حرکت علمی کشور داشته است.

اسدی با تاکید بر این مهم که توجه به جهاددانشگاهی یک سرمایه گذاری است، تصریح کرد: این نهاد انقلابی چون دارای روحیه جهادی است در هر حوزه ای کاری که ورود نموده منشاء فعالیت های ارزشمندی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان یادآور شد: استان کردستان دارای ظرفیت های خوبی برای فعالیت است و جهاددانشگاهی آمادگی لازم برای همکاری با مسئولین در جهت رشد و توسعه استان را دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا