ایده های برتر صنایع خلاق فرهنگی معرفی می شوند

به گزارش سیناپرس،انتخاب آثار نخستین جشنواره ایده ‌های برتر فناوری ‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به پایان رسید و در مجموع 520 اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در نهایت 31 اثر به عنوان ایده برتر شناخته شد.  

گفتنی است، نخستین دوره جشنواره ایده ‌های برتر فناوری ‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی با هدف شناسایی ایده هایی که تا کنون فرصت ظهور در عرصه تولید را نداشتند، برای توسعه فناوری های نرم در عرصه اقتصاد برگزار شده است.

محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی معتقد است؛  میدان داران اصلی در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، ایده پردازان فرهنگی هستند و ما به دنبال این هستیم که در این جشنواره ایده پردازان گمنام را شناسایی کنیم. چراکه پله نخست در فرآیند تولید در صنایع فرهنگی، ایده است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم راه سخت توسعه صنایع فرهنگی را پیش ببریم، باید به ایده‌ ها توجه زیادی نشان دهیم. بنابراین تولید محصول، سرمایه‌گذاری، صادرات، نقشه راهی است که در این جشواره دنبال می شود.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از کارشناسان معتقدند، آخرین مرحله این مسیر یعنی ایده تا محصول، تجاری سازی آن است. در واقع قابلیت تجاری سازی از مولفه‌های انتخاب یک ایده از سوی داوران بوده است. 

سوده صوفی، دبیر این جشنواره با اشاره به تعداد آثار ارسالی به خبرنگار سیناپرس گفت: در کل 520 اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که در طول بررسی 415 اثر به مرحله داوری رسید و دیگر آثار از دایره رقابت حذف شدند. در نهایت 170 اثر از سوی داوران برای ورود به مرحله بعدی انتخاب شده که در این بین تنها 31 اثر به عنوان ایده برتر مورد تایید قرار گرفت. 

وی افزود: بیشترین آثار در زمینه های صنایع دستی، بازی ها و آموزش بوده است. همچنین آثار ارسالی در زمینه بازی ها، هنر های تجسمی، کارآفرینی و نوآوری های اجتماعی بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند. 

به گفته صوفی، قرار است ضمن برگزاری آیین تجلیل از ایده های منتخب در روز اختتامیه این جشنواره از یک اثر به عنوان ایده ویژه که از سوی داوران در بخش خارج از  جشنواره انتخاب شده،  تقدیر شود.

گفتنی است، ایده های تجلیل شده پس از برگزاری  جلسه معارفه در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، می توانند در این مجموعه جهت فعالیت مسقر شوند و اگر پتانسیل های کافی  برای تبدیل شدن به یک کسب و کار را داشته باشد، در مسیر آموزش و مشاوره مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی قرار می گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا