تفاهم‌نامه ای بین جهاددانشگاهی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس امضا شد

رئیس جهاددانشگاهی فارس چهارشنبه ۱۷ شهریور در جلسه مبادله تفاهم‌نامه با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس، بیان کرد: ارتباط بین دو مجموعه جهاددانشگاهی فارس و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با برگزاری جلسات متعدد در یکسال اخیر، منجر به مبادله این تفاهم نامه شد.

دکتر مظاهر بابایی ادامه داد: اگرچه توصیه و تاکید بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران بر ارتباط موثر حوزه و دانشگاه بوده اما امروز احساس می‌شود یک جاهایی ضعیف عمل کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم ماموریت پیش‌بینی شده را به سرانجام برسانیم.

او همچنین به فعالیت‌های عمومی این نهاد در حوزه‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اشاره و عنوان کرد: با توجه به کانون جمعیتی گسترده در فارس، نیازمند اجرای اقدامات شاخص تر برای پر کردن خلاءها هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه باید به دنبال کار نو در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال باشیم، گفت: جامعه ما نیازمند تغییر فرآیندهاست و با توجه به جایگاه حوزه علمیه، این مجموعه می‌تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ ناب محمدی(ص) داشته باشد.

بابایی با بیان اینکه چهار دهه از انقلاب می‌گذرد اما در آموزش‌های دینی خلاءهایی احساس می‌شود، گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ومنویات رهبری، می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه و جهاددانشگاهی و تعامل بین دو مجموعه با تولید محتوای اسلامی ودینی برای نسل فعلی به روش‌های مختلف نوین آموزشی اقدام کرد. 

آمادگی استفاده از ظرفیت سه خبرگزاری فعال در جهاددانشگاهی برای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس، از مباحثی بود که رئیس جهاددانشگاهی فارس در این جلسه مورد اشاره قرار داد.

او همچنین با اشاره به ماموریت جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی و تعریف زمینه‌های مختلف سلامت، تجربیات و پژوهش‌های انجام شده در بخش آسیب‌های اجتماعی، خانواده و جوانان، گفت: خانواده متعالی از دغدغه‌های امروز جامعه است که باید در این باره به صورت جد مطابق با نقشه مهندسی فرهنگی کشور ورود کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر این مطلب که مدیر انقلابی از سبک زندگی انقلابی به وجود می‌آید نه سبک زندگی که دیگر فرهنگ‌ها را توسعه دهد، گفت: اگر قرار است کاری برای نسل آینده انجام شود، باید این نوع سبک زندگی را ترویج دهیم و باید با تعامل با مراکزی همچون مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، اقدامات شاخصی را در این زمینه انجام داد.

بابایی با اشاره به اینکه اثرگذاری اقدامات فرهنگی باید مشهود باشد، راه‌اندازی شعبه پارک ملی فناوری‌های نوین و صنایع فرهنگی نرم در فارس را یک تجربه خوب فرهنگی توصیف و اضافه کرد: در حوزه تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی ضعیف هستیم و تصور می‌کنیم که با تعامل و رویکرد کاربردی با مراکز علمیه به روش آموزش‌های به روز می‌توان اثرگذاری تولید محتواها را افزایش داد که زمینه انجام این مهم در پارک ملی فناوری‌های نوین و صنایع فرهنگی نرم شعبه فارس وجود دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس نیز در این جلسه ارائه خدمات به ۱۰۷ حوزه علمیه، ٧٦ ائمه جمعه و روحانیون طرح هجرت را هدف از انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: بیش از ٢٠ سال از تاسیس این مرکز می‌گذرد و طی دو دهه فعالیت خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های تحقیق و پژوهش، تدریس، تألیف و محصلین و مبلغین حوزه‌های علمیه ارائه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عباسپور ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه، بارقه جدیدی در حوزه‌های سلامت، اشتغال، کارآفرینی شکل بگیرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی از نهادهای مقدس و مولود انقلاب است که به فرمان امام(ره) پس از تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در کنار دانشگاهها برای شکوفایی اهداف انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس اظهار کرد: تاسیس این نهاد مقدس کمک شایانی به دانشگاهها و ستاد و شورای انقلاب فرهنگی کرده است.

به گزارش ایسنا، همکاری در اجرا و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز مرکز با استفاده از امکانات یادگیری الکترونیکی، امکان بهره مندی اعضای مرکز از امکانات جهاد در زمینه چاپ کتاب، مقالات اسناد و مدارک علمی، کمک به تهیه و انتشار اخبار مربوط به دستاوردهای مرکز و اعضای آن از طریق رسانه‌های خبری در اختیار جهاد، استفاده از ظرفیت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به عنوان گسترده ترین شبکه دانشجویی کشور در راستای همکاری و هم افزایی فعالیت‌های مشترک، استفاده از ظرفیت و خدمات صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان و همکاری در زمینه خدمات افکارسنجی و نظر سنجی با استفاده از ظرفیت مرکز افکارسنجی(ایسپا) از جمله مفاد این تفاهم‌نامه سه ساله است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا