هر سه ماه منتظر جهش جدید ویروس کرونا باشید

به گزارش سیناپرس، طی دو سال گذشته جهان درگیر مبارزه ای جدی با ویروس کرونا بوده و علی رغم ساخت واکسن های متعدد برای مبارزه با این بیماری، جهش های ژنتیکی متعدد رخ داده در ویروس عامل کووید ۱۹، سبب شده تا نگرانی های مربوط به آینده این بیماری همه گیر افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر عدم ساخت و شناسایی داروی قطعی درمان کووید ۱۹،  بر نگرانی های موجود دامن زده است. 

در شرایطی که سویه های جدید انگلیسی، برزیلی، هندی و آفریقای جنوبی ویروس کرونا در حال قربانی گرفتن در سراسر جهان است، یوگنی تیماکوف (Yevgeny Timakov) ، متخصص بیماری های عفونی پیش بینی می کند که علی رغم واکسیناسیون گسترده در سراسر جهان، روند همه گیری کرونا  در پاییز  همچنان رشد صعودی داشته و بر اساس مطالعات انجام شده توسط این پژوهشگر اهل کشور روسیه، بیشتر افرادی که در پائیز پیش رو به این بیماری آلوده می شوند ، کودکان و دانش آموزان خواهند بود.

یوگنی تیماکوف ، متخصص بیماری های عفونی روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی که از کانال Moskva-24  روسیه پخش می شد، اعلام کرد: بررسی های ما نشان می دهد که انواع جدید کرونا ویروس جدید هر ۳ الی ۴ ماه یک بار ظاهر می شود.

به باور این پژوهشگر، در آینده جهش های بیشتری از این ویروس و بدون در نظر گرفتن فصل و شرایط آب و هوایی وجود خواهد داشت. متاسفانه پژوهشگران پیش بینی می کنند این جهش ها به صورت بی وقفه ادامه داشته و هر چند ماه یکبار متوجه می شویم که نوعی ویروس جدید کرونا در گوشه ای از جهان ایجاد شده است.

به گزارش سیناپرس، وی همچنین در این زمینه هشدار داد که خطر ظهور ویروس آنفولانزا در کنار همه گیری کرونا در فصل زمستان و ماه های سرد پیش رو وجود داشته و مقامات بهداشتی باید برای مقابله با این مشکل، تمهیدات ویژه ای بیاندیشند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا