آمادگی ایران برای راه اندازی پارکهای علم وفناوری بین المللی مشترک

به گزارش مهر، وحید احمدی در مراسم افتتاح مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان به اهمیت صلح و دوستی میان کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: افتتاح این مرکز می تواند فرصت های بزرگی را برای مبادله علم و فناوری و پیشبرد پروژه های گوناگون میان دو کشور ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: کشور قزاقستان در میان کشورهای آسیای مرکزی بالاترین رشد اقتصادی را داراست و توسعه صنعتی و عمرانی این کشور فرصت های متعددی را پیش روی شرکت های فناور ایرانی قرار می دهد.

معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: یکی از رویکردهای وزارت علوم کمک به حضور شرکت ها و فعالان اقتصادی ایران در قزاقستان و تکثیر صدور فناوری های ایرانی به ویژه ازسوی بخش خصوصی به این کشور است.

احمدی گفت: خوشبختانه در چهار چوب فعالیت های فناوری جمهوری اسلامی ایران فعالیت هایی که پارک علم و فناوری خراسان به عنوان نماینده ایران با پارک علم و فناوری آلماتی قزاقستان انجام داده است منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت بازاریابی و فروش خدمات فنی و تخصصی تاکید کرد: وزارت علوم به منظور توسعه فناوری های نوین، از استقرار شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری دو کشور حمایت کرده و همچنین در خصوص ایجاد پارک های علم و فناوری مشترک اعلام آمادگی می کند.

سان سری، معاون وزیر صنایع و فناوری های نو قزاقستان نیز در این مراسم ضمن تبریک در خصوص مذاکرات هسته ای ایران، رابطه میان دو کشور را به دلیل وجود اشتراکات فرهنگی، مذهبی و منطقه ای بسیار دوستانه خداوند و از افتتاح این مرکز مشترک بین دو کشور ابراز خرسندی کرده و آن را عاملی جهت رشد علمی و فناوری دو طرف دانست.

وی گفت: مسائل مهم و ارزشمندی را می توان با این همکاری مشترک برای هر دو کشور از جمله اقتصاد، فناوری و پیشبرد علم ارتقا داد.

معاون وزیر صنایع و فناوری های نو قزاقستان افزود : ما در سیاست خارجی خود خواستار روابط و همکاری با دیگر کشور ها از جمله جمهوری اسلامی ایران هستیم زیرا ایران کشوری موفق در زمینه علم و فناوری پزشکی و دیگر زمینه ها است.

سان سری ادامه داد : یکی از برنامه های ما انجام فعالیت های مشترک در حوزه نفت و گاز با کمک متخصصین ایرانی است زیرا اعتقاد داریم  برخی از بهترین مهندسان جهان در ایران هستند.

علم الهدایی، رییس پارک علم و فناوری خراسان  نیز در این مراسم به جزئیات تفاهم نامه این پارک با پارک علم و فناوری آلماتی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه در ۹ بند تنظیم شده و از جمله مهمترین موضوعات این تفاهم نامه همکاری های علمی فناوری، تبادل فناوری، برگزاری جشنواره ها،  پنل های علمی و تخصصی میان دو کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا