کنگره بین‌ المللی پزشکی تولید مثل رویان آغاز به‌کار کرد

دکتر عبدالحسین شاهوردی، رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، ضمن خوشامدگویی به تمامی اساتید، پژوهشگران و شرکت‌کنندگان در بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل و هفدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رویان گفت: از تمامی اساتید و میهمانانی که با وجود برنامه کاری فشرده، پژوهشگاه رویان را در برگزاری این کنگره مورد حمایت و یاری قرار دادند، به ویژه دکتر حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، دکتر سید جعفر حسین، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (WHO)، پروفسور هیو تیلور، رئیس انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا (ASRM)، دکتر ابراهیم پارسانژاد، رئیس انجمن باروری و  ناباروری ایران (ISRM) تشکر و قدردانی می‌کنم.

رییس بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان خاطر نشان کرد: هماهنگی بیش از ۶۰ سخنران مدعو از بیش از ۱۸ کشور و هماهنگی ارائه بیش از ۲۰۰ مقاله ممکن نمی شد مگر با تلاش‌های مستمر همکارانمان در پژوهشگاه رویان، دکتر مرجان صباغیان دبیر علمی بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل و دکتر فرشته کرمعلی، دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رویان، همچنین دکتر روح‌الله فتحی، معاون آموزشی پژوهشگاه  رویان و  دبیر اجرایی کنگره که با وجود تمامی مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید 19، حداکثر تلاش خود را برای ارائه سخنرانی میهمانان از کشورهای مختلف انجام دادند، تشکر می‌کنم. تلاش و جدیت همکارانمان در معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان قابل تحسین است که با پیگیری و هماهنگی‌ها، این اتفاق علمی که یادگار ۲۲ سال تلاش همکاران است، بر سرانجام رسید.

حرکت جامعه علمی توقف‌ناپذیر است

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی افزود: همه‌گیری جهانی بیماری کووید 19، میهمان ناخوانده‌ای که حدود دو سال همراه ماست و امکان دیدار حضوری را سلب کرده است. این چالش ما را وادار به تجربه فعالیت از راه دور کرده است؛ شاید از لحاظ اجتماعی از یکدیگر دور هستیم، اما در عین حال راه‌های همکاری‌های مشترک را (به صورت مجازی) دنبال می‌کنیم.  

دکتر شاهوردی تأکید کرد: در سال قبل با وجود تمام مشکلات، برنامه های علمی با تلاش جامعه علمی به صورت مجازی برگزار گردید، هرچند که شاهد مشکلاتی بودیم؛ اما با این وجود، حرکت جامعه علمی توقف‌ناپذیر است. تمامی برنامه‌های بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بر بستر پلت‌فرم‌های مجازی برگزار می‌شوند.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی افزود: در طول حدود دو سال گذشته، دانشمندان و پژوهشگران به دنبال یافتن راهکارهایی برای مقابله با این بیماری بوده‌اند و به نظر می‌رسد که این همه‌گیری تا مدت طولانی با ما همراه خواهد بود. از این رو، با هدف ارائه خدمات استاندارد در حوزه پزشکی تولیدمثل، علوم سولی و سلول‌های بنیادی، نیازمند ارائه پروتکل‌های جدید مرتبط با بیماری کووید 19 و درمان بیماران هستیم.

دکتر شاهوردی تصریح کرد: در این مدت پژوهشگران پژوهشگاه رویان حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمات انجام داده‌ و با بازنگری در پروتکل‌ها، مطالعات بالینی در زمینه پزشکی تولیدمثل و سلول‌های بنیادی و ویروس کرونا و این اپیدمی را پیگیری کرده‌اند که نتایج آن در مجلات علمی به چاپ رسیده است. به عنوان مثال، می‌توان به پروژه تولید موش تراریخته "کوویدسا" برای مطالعه کرونا اشاره کرد.  

وی تأکید  کرد: به منظور بالا بردن سطح دانش و آگاهی جامعه در تمام سطوح (مردم و دانشگاهیان)، برنامه‌های آموزشی آنلاین، تدوین و ارائه شده‌اند. برگزاری سمینارهای مجازی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزی با هدف انتقال آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه، از جمله فعلیت‌های صورت گرفته در بخش آموزش بوده‌اند. اطمینان داریم با رشد آگاهی و مطالعات تحقیقاتی که در این عرصه صورت می‌گیرد، راهکارهایی نیز برای مقابله با این بیماری خواهیم یافت.

رییس بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان گفت: جامعه علمی در دو سال اخیر مزایای زیادی را در برنامه‌های مجازی به دست آورده است. این تجربیات نشان داد که در صورت داشتن زیرساخت‌های مناسب فناوری اطلاعات در کمترین زمان می توان بهره برداری بهینه­ای داشت. این زیرساخت­ها امکان حضور همگان از هر نقطه­ای را میسر ساخت بدون آنکه دغدغه­ای در مورد زمان، مکان، هزینه و یا حتی ویزا داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، بیست ‌و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان (22nd Congress on Repruductive Biomedicine) از تاریخ 10 تا 12 شهریورماه و هفدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رویان (17th Stem Cell Biology & Tachnology) نیز 13 و 14 شهریورماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا