ساخت شهر 10 میلیون دلاری برای آزمایش خودروهای خودران

 این شهر شبیه‌سازی شده موسوم به M City قصد دارد تا سناریوهای واقعی را که در طی آن، خودرو با موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی روبرو می‌شود، بازسازی کند.

این شهر برای ساخت نمونه سناریوهای شبیه‌سازی شده از بسیاری از ویژگی‌های یک شهر واقعی از جمله 40 نمای ساختمان، حلقه ترافیک، تونل، پل، بزرگراه چهار باند مجهز به رمپ خروجی و حتی یک عابر مکانیکی برای آزمایش اینکه خوردو قادر به درک آن است یا نه، برخوردار است.

فناوری‌های شهر هوشمند مرتبط با حمل و نقل نیز در M City به آزمایش گذاشته خواهند شد. این فناوری‌ها شامل گفت‌و‌گوی خودروها با یکدیگر و برقراری ارتباط با زیرساخت‌ها است.

پیتر سویتمن، رئیس مرکز MTC گفت: این پروژه نه یک جاده آزمایشی، بلکه یک محیط آزمایشی برای خودروهای خودکار و متصل آینده است. این فناوری‌ها براستی درها را بسوی پویایی در قرن 21 باز می‌کنند.

وی افزود: M City جایی است که همه بازیکنان اصلی – خودروسازان، تامین‌کنندگان، سنجش ترافیک، بیمه، ارتباطات، داده‌های بزرگ – در کنار هم به کار می‌پردازند.

مرکز حمل و نقل پویاd دانشگاه میشیگان (MTC) با همکاری وزارت حمل و نقل میشیگان به ساخت و طراحی این تاسیسات پرداخته‌اند. دانشگاه میشیگان همچنین با 15 شرکت دیگر به شراکت پرداخته که هر کدام طی یک دوره سه ساله، یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

به گزارش ایسنا،فناوری‌های شهر هوشمند در زیرساخت‌ها قرار خواهند گرفت تا به آزمایش چگونگی ارتباط گیری خودروها با جاده و سایر خودروها بپردازند.

شرکت فورد که یکی از شرکای MTC است، هم اکنون خودروی خوردان فیوژن ترکیبی سدان خود را برای آزمایش به M City برده و با رایانه همه خیابان و ساختارهای آن را در نقشه آورده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا