گردش مالی رسانه در دنیا از بزرگترین گردش‌های مالی است

دکتر ریاضی در رویداد ریورس پیچ رسانه همشهری که به صورت نیمه حضوری برگزار شد، با بیان این‌که براساس تعریف رسانه در این رویداد رسانه به رسانه مکتوب و دیجیتال محدود می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که نمایش‌های خانگی هم که به لحاظ شرایط کرونا گسترش یافته، در تعریف رسانه می‌گنجد.

وی با بیان این‌که طی سه دهه اخیر در حوزه رسانه‌های مکتوب بار اصلی اقتصاد رسانه بر عهده موسسه همشهری بوده است، افزود: با شروع فعالیت همشهری در سال ۶۷ رسانه‌های مکتوب رشد چشمگیری داشته است و در بیش از دو دهه اقتصاد خرد محلی را در شهر تهران به طور کامل در اختیار داشته است.

عضو هیئت مدیره موسسه همشهری با بیان این‌که روزنامه همشهری در بیش از ۲ دهه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مخاطب کاغذی داشته است، گفت: گردش مالی روزنامه همشهری سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان است که ظرفیت چند برابر شدن آن را دارد.

دکتر ریاضی با بیان این‌که هم‌اکنون همشهری بزرگترین روزنامه آنلاین را دارد، ادامه داد: در وضعیت نامناسب چاپ این روزنامه آنلاین روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید دارد که قابلیت رشد و توسعه را دارد.

وی دارایی بزرگ روزنامه همشهری و دیگر رسانه‌ها را محتوا دانست و خاطرنشان کرد: در این چرخه عده‌ای محتوا تولید می‌کنند و برخی از منافع تولید محتوا بهره‌مند می‌شوند که البته هزینه تولید محتوا را رسانه پرداخت می‌کند.

عضو هیئت مدیره موسسه همشهری با بیان این‌که این محتوای انباشته شده بازار بکری هستند، گفت: این بازار متقاضی فراوان و درآمدزایی قابل توجهی هم دارد، اما هنوز برای این بخش مفصل‌بندی که در چرخه اقتصادی فعال شود، رخ نداده است.

دکتر ریاضی با بیان این‌که اساساً همشهری آنلاین با ایده ویکی‌پدیای ایرانی تعریف شده است، افزود: بدین ترتیب که اولین اطلاعات اکثر موضوعات مرتبط با ایران و تهران با همشهری آنلاین است.

وی با اشاره به وجود حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار عکس طبقه‌بندی و فایل شده در این موسسه، خاطرنشان کرد: موسسه همشهری در حوزه سخت‌افزاری قابلیت توسعه دارد.

عضو هیئت مدیره موسسه همشهری با اشاره به ظرفیت‌های بالای درآمدزایی در حوزه رسانه گفت: از این‌رو ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هم اغواکننده است پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای مرکز نوآوری یک ظرفیتی را تعریف کرده و در چارچوب قانونی حمایت می‌کند.

دکتر ریاضی با بیان این‌که بخش خصوصی هم با اعداد و ارقام قابل تأمل آماده سرمایه‌گذاری است، در ادامه اظهار امیدواری کرد که شاهد به ثمر نشستن طرح‌های اجرایی در مرکز نوآوری باشیم.

یعقوبی، مدیر آگهی‌ها و نیازمندی‌های همشهری نیز جذب مخاطب را از نیازهای اصلی در این بخش برشمرد و افزود: البته منظور جذب مخاطب در همه اشکال همشهری حتی تلویزیون‌های شهری است.

وی با تأکید بر آگهی‌های فضای مجازی که امکان توسعه آن وجود دارد، گفت: یکی از اصلی‌ترین نیازها در حوزه نیازمندی‌ها احراز هویت است که طی این سال‌ها با جدیت پیگیری شد. هم‌اکنون نیازمند احراز هویت آنلاین هستیم تا آگهی‌ها از مطمئن‌ترین آگهی‌ها در هر حوزه‌ای در کشور باشد.

یعقوبی بحث دبیری(اصلاح اغلاط املایی آگهی‌ها) و ممیزی را از دیگر مباحث بخش آگهی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این ممیزی‌ها براساس قوانین مکتوب و نانوشته است.

مدیر آگهی‌ها و نیازمندی‌های همشهری بحث پاسخگویی را از دیگر موضوعات برشمرد و افزود: هم‌اکنون ۶۰ دفتر فعال در این حوزه داریم که امکان افزایش آن تا ۱۰۰ دفتر وجود دارد که باید با کال سنتر امکان پاسخگویی را فراهم کرد.

در ادامه این رویداد دکتر کریمی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: همشهری با احساس نیاز تلاش کرد در راستای ساختن اکوسیستم قدم‌هایی را بردارد.

وی با بیان اینکه دکتر زارعی با پلتفرم قرار دادن پارک علم و فناوری سهم دانشگاه تهران را در ایجاد این اکوسیستم پرداخت کرده است، افزود: همشهری با مطرح کردن چالش‌های خود می‌کوشد با کمک تیم‌ها، شرکت‌ها و هسته‌های فناور این چالش‌ها را برطرف کند.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران جنس کار رسانه را در سطح ملی و بین‌المللی مهم دانست و اظهار امیدواری کرد که این رویداد با هدف حل مشکلات جامعه به خلق استارت‌آپ، شرکت‌ها و هسته‌های فناور منجر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا