نباید در تزریق واکسن تعلل کرد

دکتر محمد خزایی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان، اظهار کرد: در مجموع در استان همدان بیش از 520 هزار دوز واکسن کلی تزریق شده است که  از این تعداد 33 درصد نوبت اول واکسن را دریافت کرده به گونه ای که از هر سه نفر یک نفر واکسن کووید 19 را تزریق کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در دسترس ترین واکسن، بهترین واکسن است، گفت: شهروندان باید بدانند که ریسک ابتلا به بیماری بسیار بالا بوده، بنابراین نباید در تزریق واکسن تعلل کرد و با این تفکر که منتظرآمدن محموله واکسن بهتر باشند، عقلانی نیست.

 خزایی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود تزریق  واکسیناسیون کرونا در موج فعلی آثار خود را نشان می دهد و شاهد آمار مرگ و میر هستیم، بنابراین اگر جمعیت واکسن نزده ها کاهش یابد پیک های بیماری قابل کنترل است.

وی ادامه داد: برخی افراد از زیان واکسن هراس دارند اما با توجه به اینکه با سویه های جدید این بیماری مواجه هستیم بنابراین ریسک ابتلا و درگیری جمعیت واکسن نزده ها بیشتر است، بنابراین این افراد باید بدانند زیان نزدن واکسن بسیار بیشتر است و هیچ تضمینی برای خفیف گرفتن کرونا در این افراد وجود ندارد و در صورت گرفتاری با ویروس ممکن است به شدیدترین حالت ممکن مبتلا شوند و زندگی آنها به خطر بیفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به هوشمند شدن کارت واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در صورت ابلاغ وزارتخانه تمامی دستورات را اجرا خواهیم کرد.

وی به ذخیره واکسن در همدان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ذخیره واکسن در همدان مناسب بوده و استقبال شهروندان نسبت به واکسیناسیون در مقایسه با گروه های سنی گذشته بهتر شده و در حال حاضر در تمامی مراکز تجمیعی واکسن، واکسیناسیون در حال انجام است.
خزایی گفت: در روستاها بهورزان حضور داشته و به صورت گردشی اطلاعات روستا  را بر اساس گروه های سنی دریافت می کنند و نیروهای علوم پزشکی به روستاها برای تزریق واکسن اعزام می شوند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا