عرضه واکسن اکتیمای دانش بنیان بـا یک دوم قیمت نمونه‌های وارداتی

اکتیمای مسری بیماری ویروسی به شدت واگیردار پوست است که باعث ابتلای گوسفندان، بزان و بعضی ازحیوانات اهلی ووحشی می شود.

به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیماری‌های عفونی و واگیردار دامی به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید فرآورده‌های دامی است. نبود واکسیناسیون نیز سبب کاهش تولید دام می‌شود.

این شرکت دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با درک این نیاز، اقدام به تولید واکسن اکتیمای مسری کرد.

وجود تیپ‌های مختلف از بیماری‌های نشخوارکنندگان کوچک و سایر دام‌های حساس، این شرکت را بر آن داشت تا با تولید واکسـن‌های دامی نیاز کشور را تامین و از ارزبـری‌های کلان در ایـن زمینه جلوگیری کند.

واکسن اکتیما بـا سویه لوکال بـا استفاده از به‌روزترین فناوری دنیا همراه با اپلیکاتور اختصاصی برای حفظ شرایط اسپتیک و ایجاد ایمنی بالاتر یکی از محصولات این شرکت است.

از آنجا که محصولات این شرکت با استفاده از به روزترین فناوری دنیا در مقیاس صنعتی تولید می شود،  افزایش کیفیت محصول باعث ایجاد سـطح ایمنی بالاتر در دام‌ها می‌شود و رضایتمندی در صنعت دامپروری و بازخورد آن در جامعـه از ایـن فناوری افزایش می‌یابد.

به واسطه تولید محصولات این شرکت و تامین نیاز داخل، در چهار سال اخیر از خروج سالانه پنج میلیون دلار ارز از کشور پیشگیری شده است و پیش بینی می شـود در ۲ سـال آینده هر سال ۴۰ میلیون دلار کاهش ارزبری از کشـور داشـته باشـیم.

براساس این گزارش، این شرکت برای هر محصول موفق بـه اخذ گواهی نامه کیفیت از آزمایشگاه رفرنس سازمان بهداشت جهانی دام شده است کـه سطح بالای کیفیت محصول را تایید می کند، همچنین کیفیت خوب محصول بـا قیمت های رقابتی در برابر نمونه های مشابه خارجی از ویژگی های برجسته محصولات برای ورود به بازارهای جهانی است.

در حال حاضر واکسن اکتیما بـا قیمتی معادل یک دوم نمونه های وارداتی در حال عرضه است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا