بحران کمبود حمیات شغلی از بیماران اوتیسمی

بیماری اوتیسم یک بیماری رو به رشد در دنیای امروزی ما محسوب می شود. یکی از مشکلات بسیار بزرگی که این بیماران با آن روبرو هستند، رفتارهای اجتماعی با آنها است که در برخی از موارد چندان مطلوب نیست. حال بیشتر تحقیقات بر روی نحوه آموزش این افراد تمرکز داشته اند ولی متخصصان دانشگاه میشیگان با توجه به بعد بزرگ تری از مشکلات این بیماران به موارد جدیدی در این زمینه اشاره کرده اند.

در تحقیقاتی که در این دانشگاه انجام شده است مشخص شده که بسیاری از بیماران اوتیسمی با بحران برای یافتن کار روبرو هستند. البته مشکل تنها به یافتن کار ختم نخواهد شد و حفظ کار نیز برای این افراد دشوار خواهد بود. با توجه به اینکه تنها در ایالات متحده آمریکا تعداد 50 هزار جوان نزدیک به 18 ساله مبتلا به اوتیسم  وجود دارند باید این موضوع را بسیار جدی گرفت.

دکتر کانی سونگ به عنوان یکی از فعالان این تحقیق درباره آن می‌ گوید: «باید تمرکز بیشتری برای رسیدگی به مسائل مربوط به بیماران اوتیسمی وجود داشته باشد و تنها رسیدگی به مسائل جمعیتی در قالب جوانان و بزرگسالان نمی تواند پاسخگوی نیاز موجود باشد.»

در این تحقیقات تعداد 5 هزار و 681 فرد مبتلا به اوتیسم به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند. تمامی این افراد در خدمات فنی و حرفه ای آموزش دیده بودند ولی تنها 47 درصد از آنها مشغول به فعالیت بوده و  موفق به یافتن کار شده بودند. این آمار برای بیمارانی که بین 19 تا 25 سال سن داشتند به 55 درصد می رسید و در رده سنی بالای 26 سال نیز این رقم برابر با 61 درصد بود.

به این ترتیب کاملا مشخص بود که افراد مبتلا به اوتیسم در سنین نزدیک به 18 سال با مشکلات بسیاری در زمینه یافتن شغل روبرو هستند. حال دکتر سونگ تاکید دارد که وظیفه جوامع و دولت ها این است که به این افراد کمک کنند که پیش از به پایان بردن تحصیلات خود در دبیرستان بتوانند به سراغ یافتن کار رفته و برای خود کار مناسبی را بیابند. البته هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد و می توان این وضعیت را با تفکیک جنسیتی نیز مورد بررسی قرار داد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا