نقش کلیدی تلفن های همراه بر سلامتی جوانان

محققان مرکز دارویی جان هاپکینز در تحقیقات ویژه ای به دنبال بهترین رسانه ممکن برای ارائه اطلاعات آگاه کننده در زمینه سلامت انسان ها و به خصوص جوانان پرداخته اند. در این تحقیقات ابتدا یک جامعه آماری متشکل از 250 فرد جوان انتخاب شده و در طی بررسی های به عمل آمده، نحوه دریافت و ارائه اطلاعات توسط این افراد مورد بررسی قرار گرفته است.

نتایج به دست آمده نشان می دهد که بیش از 90 درصد از کل این جامعه آماری از تلفن های همراه هوشمند به عنوان اصلی ترین ابزار برای دریافت اطلاعات و یا اشتراک اطلاعات با دیگران استفاده می کنند و همین امر نیز می تواند موجب شود تا این دستگاه ها نقشی کلیدی در سلامتی جوانان ایفا کنند.

نکته جالب در این تحقیقات این بوده است که جوانا فارق از میزان درآمد و یا وضعیت زندگی خود به تلفن های هوشمند روی خوش نشان می دهند و این دستگاه ها به خصوص برای بانوان جوان و افرادی که باردار هستند می تواند نقشی بسیار کلیدی را ایفا کرده و به آنها در دریافت اطلاعات مناسب برای حفظ سلامتی کمک شایانی خواهد کرد.

برای نمونه می توان به نتایج تحقیقات دیگری اشاره کرد که در طی آن مشخص شده بود که بسیاری از بانوان پس از بارداری خود دیگر به مراکز پزشکی مراجعه نمی کنند تا وضعیت احتمال ابتلا به چاقی آنها مد نظر قرار داده شده و به آن رسیدگی شود. این امر موجب می شود که نیاز به دستیابی راه دور به این افراد وجود داشته باشد و تلفن های همراه هوشمند می توانند ابزاری مناسب برای اعمال این فرایند باشند.

دکتر وندی بنت که به عنوان دستار پروفسور در این مرکز مشغول به فعالیت است درباره این تحقیقات می گوید: «اطلاعاتی مانند نحوه رفتا در دوران بارداری، زمان مراجعه به پزشک و به صورت کلی کلیه فرایند سال بارداری برای بانوان می تواند بسیار ضروری باشد و به همین دلیل نیز کسب آگاهی در این زمینه ها می تواند برای سلامتی آنها بسیار ضروری باشد.»

البته یک مشکل در این مورد را می توان به  تغییر شماره های تماس دانست. در این تحقیقات مشخص شده است که تقریبا 25 درصد از بانوان باردار در طول دوران بارداری خود حداقل دوباره دست به تغییر شماره خود زده اند. این امر موجب می شود تا دسترسی به این افراد مجددا دشوار شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا