مشاهده وضعیت محصول با چاپ سه بعدی درپوش لبنیات

معمولا مواد لبنی مایع مانند شیر مدتی پس از فاسد شدن نیز شکل ظاهری خود را حفظ می کنند و به همین دلیل نیز در برخی از موارد ممکن است که محصولی که به تازگی توسط یک نفر خریداری شده باشد، پس از بازشدن فاسد از کار دربیاید. حال راهکاری جدید برای این امر یافته شده است که می تواند این مشکل را از ریشه حل کند.

تعدادی از متخصصانی که در دانشگاه کالیفرنیا مشغل به فعالیت هستند در یک پروژه ویژه موفق به ابداع روشی شده اند که به کمک آن می توان بدون نیاز به گشودن بطری و بو کردن یا چشیدن طعم موادی مانند شیر، به کیفیت آنها پی برد. این پروژه که نام آن درپوش هوشمند است می تواند با استفاده از یک مدار، فاسد شدن شیر را تشخیص بدهد.

این درپوش های ویژه به یک مدار الکترونیکی بسیار ارزان قیمت و ساده مجهز هستند. با برخورد شیر با بدنه داخلی درپوش و در صورت فاسد شدن شیر، این مدار فعال شده و به این ترتیب می توان بدون نیاز به گشودن بطری از فساد ماده درون آن اگاه شد. البته ساخت این درپوش ها نیز به فرایند خاصی نیاز دارد که این تیم طراحی برای این امر نیز چاره ای اندیشیه اند.

این درپوش ها به کمک فناوری چاپ سه بعدی تولید خواهند شد و پس از ساخت این درپوش، می توان از آن در فروشگاه ها استفاده کرد. به این ترتیب می توان به یک فروشگاه وارد شده و قبل از خرید محصولات لبنی با کمک نرم افزار نصب شده در تلفن همراه هوشمند و این درپوش هوشمند از تازگی محصول اطمینان حاصل کرد.   

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا