اجرای 19 مصوبه فوری برای کنترل همه گیری کرونا

به گزارش سیناپرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، نشست اضطراری با حضور رییس، دبیرکل، معاونین، روسای سازمان‌ها و سایر بخش‌های مرتبط جمعیت هلال‌احمر برگزار شد؛ ۱۹ مصوبه جهت اجرای فوری برای کنترل همه‌گیری کرونا به تصویب رسید و به بخش‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر و ادارات استانی آن ابلاغ شد.

تشکیل سریع قرارگاه عملیاتی کرونا در دو سطح ستادی و استانی، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی هلال احمر در مجاورت مراکز درمانی، توسعه بانک امانات تجهیزات پزشکی با حمایت خیرین مردمی فعال در سازمان داوطلبان، بهره‌گیری از مراکز واکسیناسیون حجاج این جمعیت و تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری برای تسریع در تزریق عمومی واکسن از جمله این تصمیمات است.

در این جلسه همچنین مقرر شد، با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم، سازمان جوانان نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی داشته باشد و محتواهای آموزشی و بروشورهای پیشگیری از کرونا در تمامی مکان‌های عمومی کشور و فضای مجازی منتشر شود.

همچنین ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین اعتبار کمک هزینه بیماران کرونایی تخصیص یافت و مقرر شد بسته‌های معیشتی و حمایتی برای توزیع مناطق محروم و کم برخوردار کشور تهیه شود. درباره تسریع در واکسیناسیون عمومی فراخوانی برای اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داده شود تا از ظرفیت آن‌ها در اجرای طرح‌های واکسیناسیون استفاده بیشتری شود.

علاوه بر این، تجهیز و آماده‌سازی کلینیک‌های درمانی و توانبخشی در سطح کشور به عنوان مراکز واکسیناسیون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و در صورت نیاز به تامین فضاهای بیشتری برای اجرای واکسیناسیون عمومی از سالن‌های چندمنظوره در مراکز استان‌ها و شعب هلال‌احمر استفاده می‌شود.

هم اکنون طرح غربال‌گری کرونا برای مسافران ورودی از مبادی مرزی کشور توسط جمعیت هلال احمر در حال انجام است. در این جلسه مقرر شد این فعالیت امدادی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به منظور هدایت یا قرنطینه مبتلایان به کووید ۱۹ افزایش یابد. شرکت‌های بازرگانی و تشکیلات پزشکی هلال احمر برای افزایش واردات واکسن خارجی کرونا و تامین و توزیع داروهای مورد نیاز برای کمک به درمان مبتلایان حداکثر ظرفیت خود را با همکاری سازمان غذا و دارو در امر واردات این اقلام به کار گیرند و شرکت‌های تولیدی سرنگ و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر با افزایش ساعات کاری و تامین نیروی انسانی بیشتر میزان تولیدات خود را افزایش دهند.

تکمیل و شارژ موجودی بسته‌های بهداشتی در انبارهای امدادی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر در خصوص تامین تجهیزات تنفسی و انواع کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در عملیات درمان و پیشگیری از کرونا به کار گیرد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا