تقویت صادرات شرکت‌‌های دانش‌ بنیان با بسته‌های حمایتی صندوق نوآوری

به گزارش سیناپرس، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی بسته خدماتی متنوعی برای کمک به بین‌المللی شدن و تقویت صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند.

معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: «ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صادرات»، «حمایت بلاعوض از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی»، «حمایت از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های دائمی خارجی / پایگاه‌های صادراتی»، «پذیرش هیئت‌های تجاری برای تقویت صادرات محصولات دانش‌بنیان»، «حمایت بلاعوض برای دریافت استانداردهای صادراتی»، «حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع در سایر کشورها»، «آموزش‌ها و مشاوره‌های صادراتی» از جمله خدمات صندوق نوآوری در راستای صادرات هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی با اشاره به یکی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از خدمات صندوق، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری است.

معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق از پذیرش هیات‌های تجاری خارجی متشکل از مقامات دولتی، مدیران صنایع و کسب‌وکارهای فناورانه و همچنین تجار و بازرگانان کشورهای هدف و به ویژه کشورهای همسایه و منطقه در ایران و مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان به طور بلاعوض حمایت می‌کند.

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق از حضور مشتریان خارجی در کشور که قصد خرید محصولات دانش‌بنیان ایرانی را دارند حمایت می‌کند تا زمینه ملاقات و مذاکره آن‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

وی افزود: در پذیرش هیات‌های تجاری، ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف سالانه ۶۰ میلیون تومان به ازای هر شرکت دانش‌بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به طور بلاعوض پرداخت می‌شود.

ملکی فر ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از یک میلیارد تومان و سال گذشته نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه کردیم تا مشتریان بالقوه خارجی به ایران بیایند، با دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند و این محصولات را خریداری کنند.

منبع: مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا