شناسایی سیستم طبیعی بدن برای مقابله با ایدز

تحقیقات جدید نشان می دهد که حتی در غیاب درمان دارویی ایدز ، برخی از افراد مبتلا به این بیماری ، در سال های طولانی با توجه به افزایش متابولیسم کلسترول در سلول های ایمنی خاص ، از اثرات بیماری ایدز رنج نمی برند چرا که به نظر می رسد این یک صفت موروثی است که این گونه افراد آن را به ارث می برند .

یافته های این پژوهش ها مشخص می سازد که توسعه بالقوه رویکردهای جدید با تنظیم متابولیسم کلسترول سلولی منجر به کنترل عفونت  HIVمی شود .

گیووانا راپوسیلو (Giovanna Rappocciolo) دستیار پروفسور در دانشگاه پیتسبورگ (University of Pittsburgh) در ایالات متحده امریکا در این رابطه چنین توضیح می دهد : " در حال حاضر برای دو دهه است که برخی از مردم با پیشرفت بیماری ایدز دچار افت سلول های T ( از انواع سلول های ایمنی بدن ) نمی شوند و انتظار می رود  بدون دارو درمان شوند . "

سلول های T یکی از انواع سلول های سفید خون است که با اسکن عفونت های سلولی نقش مهمی در ایمنی بدن انسان ایفا می کند .  

راپوسیلو در ادامه توضیحاتش اعلام کرد : " به اعتقاد ما در پیشرفت آهسته بیماری ، متابولیسم کلسترول در سلول های ایمنی خاص تغییر ایجاد می کند که می تواند یکی از دلایل این مساله خود درمانی محسوب شود. این گونه افراد را می توان nonprogressors نامید . "

قابل توجه است که این کشف از طریق داده ها و نمونه های بیولوژیکی سی سال حاصل شده است . گیووانا راپوسیلو و همکارانش در این پروژه پژوهشی ، به تحقیق در رابطه با الگوهای بیان ژن پرداختند و در مورد فعال بودن یا نبودن درجه ای از ژن های خاص پژوهش کردند .

راپوسیلو در خاتمه توضیحاتش افزود که : " نتایج این پژوهش ها به درک بهتر این موضوع که چگونه بدن افراد nonprogressors بدون داروهای درمانی به کنترل ایدز می پردازند ، منجر می شود.  با توجه به این تحقیقات به طور بالقوه ممکن است که بتوان به روش های جدید کمک کننده در کنترل عفونت HIV دست پیدا کرد .  "

در خاتمه قابل ذکر است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در هشتمین کنفرانس بین المللی ایدز در پاتوژنز HIV ، با عنوان درمان و پیشگیری ، در شهر ونکوور ، کانادا ارائه شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا