رشد کشوردر عرصه علم و فناوری با حضور جهاددانشگاهی

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی نشان داده است با کار و فعالیت جهادی، تولید علم در کشور دست یافتنی است و با همین روحیه، کشور را به استقلال علمی در برخی حوزه ها رسانده است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی بعد از انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر شعار استقلال و خودباوری در عرصه علم و فناوری شکل گرفت، کشور ما بعد از انقلاب اسلامی با وجود مراکز مهم علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مانند جهاددانشگاهی در عرصه علم و فناوری رشد یافت.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: به حمدالله و با جهاد علمی که بعد از انقلاب آغاز شد، و به اعتراف بسیاری از مراکز علمی معتبر دنیا، کشور ما در تولید علم در دنیا صاحب رتبه و جایگاه بالایی است و این نتیجه همان شعار استقلال، خودباوری و خود اتکایی است.

گلرو با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از ده ها و صده ها و شاید هزاران نبوغ ایرانی در تولید علم در دنیا است، خاطرنشان کرد: نبوغ ایرانی در هر جا و هر جایگاهی که بوده است، خودش را نشان داده است و تمام دنیا پی به جایگاه نبوغ ایرانی در علم برده اند، در حالی که امروز در جایگاه علمی دنیا صاحب رتبه 15 و در منطقه اول هستیم.

وی اذعان داشت: در کل، کشور ما یک کشور تولید کننده است و این متأسفانه در شرایط تحریم به دست آمده است، تحریم ها باعث شده است که ما در برخی از جاها دچار آسیب جدی شویم، همانطور که در تولید علم رشد داشتیم در تولید فناوری رشد کندی داشتیم، مجموعه های موفقی مانند جهاددانشگاهی در دوران تحریم و عبور از این شرایط بسیار می توانند به کشور کمک کنند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه اضافه کرد: ما در تولید علم در منطقه سرآمد هستیم و چیزی از کشورهای بزرگ دنیا کم نداریم، نقش جهاددانشگاهی در رسیدن به این جایگاه نیز، بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است، در بحث سلول های بنیادین، رویان و… که با همت و تلاش جهادگرانی چون مرحوم کاظمی آشتیانی به دست آمده است و به فرموده مقام معظم رهبری اهمیت آن، کمتر از دانش و علم سوخت هسته ای نیست.

گلرو تصریح کرد: ما امروز در بحث تولید علم جایگاه خوبی داریم، اما در بحث کیفیت تولید مراکز بزرگ علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور باید بیشتر نقش آفرینی کنند، جهاددانشگاهی نیز نقش خود را در کیفی سازی تولیدات کشور ایفا کند تا انشاءالله در این بخش نیز به استقلال و پیشرفت خوبی دست پیدا کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا