احتمال ابتلا به دلتا در افراد واکسینه شده ۵۰ درصد است

 طبق تحقیقی جدید ریسک ابتلاء افراد کاملاً واکسینه شده به سویه دلتا ویروس کرونا ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

محققان امپریال کالج لندن متوجه شده‌اند احتمال مثبت شدن تست کووید ۱۹ و ابتلاء به عفونت بدون علامت در افراد واکسینه شده، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

در خصوص افرادی که به کووید ۱۹ علامت دار مبتلا شده بودند، پس از دریافت ۲ دوز واکسن احتمال ابتلاء مجدد آنها به بیماری ۵۹ درصد کاهش یافته بود.

این تخمین‌ها کمتر از آمار اداره اطلاعات بهداشت عمومی انگلیس (Public health Data) است که در آن به تأثیرگذاری واکسن‌های خاصی در مقابله با سویه دلتا اشاره شده بود.

اما تحقیق پیش رو میزان تأثیرگذاری واکسن‌های مختلف را جدا نکرده و به گفته محققان این امر نگران کننده نیست. زیرا تحقیق سازمان سلامت عمومی انگلیس بر اساس اطلاعات افرادی انجام شده بود که نشانه‌های ابتلاء به کووید ۱۹ را داشتند و تست تشخیصی را انجام داده بودند. اما مطالعه امپریال کالج بر اساس نمونه تصادفی از جمعیت و با هدف دربرگرفتن افراد بیشتری انجام شده بود.

پل الیوت اپیدمولوژیست امپریال کالج در این باره می‌گوید: ما تأثیرگذاری واکسن در یک نمونه تصادفی از جمعیت بررسی کردیم که شامل افراد مبتلا به کووید ۱۹ بدون علائم نیز بود.

در این تحقیق افراد بدون علائم نیز تست تشخیص انجام دادند. این تحقیق رابطه میان کووید ۱۹ و بستری شده در بیمارستان را بار دیگر تأیید می‌کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا