کاهش 70 درصدی کرونا با مصرف قرص کلسترول

به گزارش سیناپرس به نقل از liverpoolecho، بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد که داروی «فنوفیبرات» خطر عفونت SARS-COV-2 را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.؛ این دارو معمولا برای درمان پایین آوردن میزان غیرعادی مواد چرب موجود در خون مورد استفاده قرار می گیرد.

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه بیرمنگهام و دانشگاه «کیل» نشان داده اند که مصرف این دارو و نوع فعال آن درشرایط آزمایشگاه توانسته خطر ابتلای سلول های انسانی را به ویروس کرونا تا حد زیادی کم کنند. البته این تأثیر مثبت با تمرکز دوز مصرفی تجویز شده براساس دوز استاندارد بالینی اثربخش است.
داروی «فنوفیبرات» که از سوی بیشتر کشورهای دنیا مورد تأیید قرار گرفته، دارویی خوراکی است که معمولا برای درمان مقدار بالای کلسترول و چربی خون تجویز می شود.به گزارش سیناپرس، این تیم تحقیقاتی در حال حاضر مشغول بررسی اثر آزمایش بالینی این دارو روی بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان هستند. آنها با شناسایی داروی «فنوفیبرات» به عنوان یک کاندید، با استفاده از سویه های اصلی ویروس کرونا در سال 2020، اثر دارو را در کاهش عفونت در سلول های آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار دادند.

محققان در این مطالعات به این نتیجه رسیده اند که مصرف این دارو تا 70 درصد می تواند خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد. داده های منتشر نشده هم بر این نکته تأکید می کنند که این داروی کلسترول در مورد سویه های جدید ویروس کرونا از جمله آلفا و بتا هم اثر مشابهی دارد و به همان اندازه می تواند مؤثر باشد. آنها در حال حاضر اثربخشی این دارو را روی سویه کرونا دلتا بررسی می کنند.

به گزارش سیناپرس، با وجود واکسیناسیون گسترده در برخی کشورهای دنیا، هنوز هم شاهد ابتلای افراد هستیم اما شمار مبتلایان و شدت بیماری تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. این بیماری در حالی به پیشرفت خود ادامه می دهد که هنوز درمانی فوری و قطعی برای درمان بیماران مبتلا به کووید و علائم آنها وجود ندارد و داروهای فعلی تنها شدت آنها را کاهش می دهد.