برگزاری دوره های اجباری سلامت روان برای دانشجویان

به گزارش سیناپرس به نقل از تایم، وزارت آموزش چین در راستای نگرانی روزافزون از موضوع سلامت روان دانشجویان دانشگاه ها، اقدام به گنجاندن واحد سلامت روان در بین دیگر واحدهای درسی کرده است. این واحد درسی در ردیف واحدهای زبان انگلیسی و تئوری مارکسیست قرار دارد که بین 32 تا 36 ساعت تدریس خواهد شد. مشاوران دانشجویی همچنین باید مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی را ادامه دهند.

نگرانی این وزارتخانه نسبت به سلامت روان دانشجویان به ویژه همزمان با همه گیری و اعمال قرنطینه های طولانی مدت که دانشجویان مقطع کارشناسی را خانه نشین کرد، افزایش یافته است. تحقیقاتی که در سال 2018 در دانشگاه «رنمین» چین و مؤسسه فناوری پکن انجام شد، نشان داد که تنها 36 درصد از دانشجویان مورد مطالعه از آموزش های سلامت روان که از سوی دانشگاه ها دریافت کرده بودند، ابراز رضایت داشتند و تنها 31 درصد از استادان سلامت روان دارای مدرک مرتبط با موضوعات روان شناسی هستند. 

از آنجایی که این طرح به تازگی آغاز شده، نمی توان به درستی مشخص کرد که آموزش های سلامت روان تا چه اندازه می توانند در بهبود سلامت روان دانشجویان مؤثر باشند. اثربخشی این آموزه ها به نوع طراحی دروس و روش های ارائه آنها بستگی دارد. 

به گزارش سیناپرس، یکی از سخنرانان توسعه بین المللی کالج پادشاهی لندن معتقد است در این که آیا این واحد اجباری می تواند چالش هایی را که جوانان چینی با آن روبرو هستند، برطرف کند، شک و شبه هایی وجود دارد و نمی توان به طور قطع نسبت به مثبت بودن آن در کوتاه مدت نظر داد. 
او بر این باور است که این واحد اجباری ریشه های اضطراب در جوانان را مانند فشارهای دانشگاه و رقابت های سمی که در این دوره با هم کلاسی های خود دارند، شناسایی نمی کند. علاوه بر این، این رویکرد، نمی تواند گروه های جمعیت شناختی خاصی را در نظر بگیرد که بیشتر در معرض مشکلات بهداشت و سلامت روان در دانشگاه هستند. 

بررسی حدود 13 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آکادمی علوم چین در اوایل سال جاری نشان می دهد که35/5 درصد از شرکت کنندگان علائمی از افسردگی داشته اند و 60/1 درصد نیز اضطراب را تجربه کرده بودند. 

محققان در مقاله ای که در سال 2018 منتشر شده، شامل انتشار نتایج 32 تحقیقی است که در آن تخمین زده شده حدود 65 درصد از دانشجویان چینی در کودکی با بدرفتاری و سوءرفتار روبرو بوده اند. در این میانف از هر 10 شهروند چینی، 9 مبتلا به بیماری های روانی کمک و درمانی از متخصصان دریافت نمی کند. 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا