تولید مهمترین پلاستیک زیست تجزیه پذیر در جهان

 از اسید پلی لاکتیک (PLA) به عنوان ماده ای ارزشمند و پرکاربرد در طیف متنوعی از صنایع از تولید فنجان و سینی گرفته تا پوششهای مخصوص سبزیجات یاد می شود. اما متأسفانه روشهای فعلی پردازش این ماده، پرهزینه بوده و با تولید ضایعات زیادی همراه است.

به تازگی گروهی از محققان در بلژیک تکنیکی جدید برای این منظور ارایه کرده اند که در مقایسه با روشهای فعلی ارزان تر بوده و بیشتر از قبل دوست دار محیط زیست است. در نتیجه می توان امیدوار بود که از این ماده زیست تجزیه پذیر بیش از هر زمان دیگری به عنوان جایگزین مواد مشتق شده از نفت استفاده کرد.

در این روش جدید از ماده ای موسوم به «زلوئیت» استفاده می شود که مملو از خلل و فرج است. زلوئیت ترکیبی از آلومینیوم، سیلیکن و اکسیژن است و از آن به عنوان کاتالیزوری ارزشمند در فرآیند پردازشهای شیمیایی یاد می شود.محققان بلژیکی دریافته اند با استفاده از این ماده (زلوئیت) تولید اسید پلی لاکتیک (PLA) با کیفیت و سرعت بالا و صرف هزینه به مراتب کمتری صورت می گیرد.

از اسید پلی لاکتیک (PLA) به عنوان یکی از کاربردی ترین مواد در چاپگرهای سه بعدی یاد می کنند. تجزیه سریع در محیط زیست (که تنها در عرض چند سال روی می دهد) و استفاده در تولیدات پزشکی از جمله ویژگیهای این ماده ارزشمند محسوب می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا