کرونا، حال دختران را بیشتر از پسران گرفته است

به گزارش سیناپرس؛ بر اساس یک پژوهش جدید که روی قشر نوجوان انجام شده است، محققان دریافته‌اند که در طول همه گیری بیماری کووید 19 دختران بیشتر از پسران دچار مشکلات متنوع رفتاری و روان شناختی شده‌اند.

طبق یافته‌های این تحقیق، دختران نسبت به پسران تأثیر منفی بیشتری را بر سلامت و رفتار خود نشان داده و همچنین سطح بالاتری از علائم افسردگی را گزارش کرده‌اند. آن‌ها به دنبال بروز افسردگی، بیشتر به سمت استفاده منفعلانه از رسانه‌های اجتماعی متمایل شده و زمان کمتری را برای ارتباط با خانواده از طریق تلفن یا حتی از طریق رسانه‌های اجتماعی صرف کرده‌اند.

این در حالی است که در پسران، بروز علائم افسردگی منجر به افزایش روی آوردن آن‌ها به بازی‌های آنلاین شده است.گروه پژوهشی دانشگاه ریکیاویک ایسلند که انجام این پژوهش را به عهده داشته‌اند، دریافتند که بروز سلامت روانی ضعیف در نوجوانان فوق به دلیل مسائلی نظیر نگرانی از ابتلای دیگران به کووید 19، تغییر در روال روزانه و مدرسه و همچنین عدم امکان ملاقات دوستان به صورت حضوری بوده است.

مجریان این پژوهش که اطلاعات علمی مورد نیاز خود در این زمینه را از بررسی 523 نوجوان دختر و پسر ایسلندی به دست آورده‌اند، می گویند: «بر اساس یافته‌های ما، وضعیت سلامت عمومی و رفتار دختران تأثیر منفی بیشتری از بیماری همه گیر کووید 19 پذیرفته است و آن‌ها سطح بالایی از علائم افسردگی را نسبت به پسران گزارش کرده‌اند».

به اعتقاد آن‌ها، «به همین دلیل، خانواده‌ها، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، معلمان و سایر متخصصان باید علائم افسردگی و سلامت عمومی دختران را در دوران پاندمی کرونا و پس از آن، به شکلی ویژه کنترل کرده و مورد بررسی بیشتری قرار دهند».

به گزارش سیناپرس؛ گفتنی است این یافته‌ها که بر تأثیرپذیری بیشتر جنس لطیف از مشکلات پیش آمده طی پاندمی کرونا حکایت دارند، در نشریه JCPP Advances Study منتشر شده‌اند.

نویسنده: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا