داشبورد مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با محور کرونا راه‌اندازی شد

دکتر طیبه نجفی مقدم افزود: اتاق فکر دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری گروه فناوری اطلاعات و تیم فنی اجرایی متشکل از نماینده گروه انفورماتیک و معاونت‌ها، داشبورد مدیریتی دانشگاه با محوریت کووید۱۹ را طراحی و راه اندازی کرد.

وی افزود: در اتاق فکر این دانشگاه یکی از اهداف آن است که سیاست گذاری ها مبتنی بر شواهد انجام شود و شرط لازم برای این هدف، طراحی و راه اندازی داشبورد مدیریتی است تا اطلاعات مورد نیاز درست و به موقع  برای تصمیم گیری ها در اختیار مدیران قرار بگیرد.

دبیر اتاق فکر دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: با همکاری واحد فناوری، اطلاعات از سامانه های مختلف جمع آوری و در داشبورد مدیریتی دانشگاه قرار گرفت.

نجفی مقدم گفت: در ابتدا داشبورد مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با محوریت کرونا راه اندازی شد ولی  ظرفیت توسعه و ارتقای این داشبورد وجود دارد تا سایر شاخص های مرتبط با معاونت ها که در تصمیم گیری آنها موثر است در این داشبورد مدیریتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سطح دسترسی در این داشبورد مدیریتی در حال حاضر برای رییس دانشگاه، معاونین و نمایندگان آنها تعریف شده است، افزود: در این برنامه قابلیت فیلترینگ تمام شاخص ها براساس آیتم های مورد نیاز  وجود دارد.

دبیر اتاق فکر دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: اگر سازمان ها بخواهند پیشرو باشند لازم است به سمت  پاسخگویی و  تصمیم گیری مبتنی بر شواهد حرکت کنند  و لازمه آن هم دسترسی سریع  به اطلاعات منسجم در داشبورد مدیریتی است که در واقع به عنوان شاخص های کلیدی مطرح می باشد.

نجفی مقدم اعلام کرد: ما این توانمندی را داریم تا این  داشبورد مدیریتی را برای سایر دانشگاه‌ها و سازمان‌های متقاضی راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در فاز اول اجرای داشبورد مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۱۰ شاخص مرتبط با کووید در دو بخش مقابله و مقاومت کرونا از تمامی معاونت ها بارگزاری شده است که این شاخص ها با  سیزده استاندارد جهانی همخوانی دارد.

نجفی افزود: ۱۰ نماینده از معاونت های مختلف در این  برنامه با ما همکاری دارند و مداخلات پیشنهادی خود را ارایه کردند که جای تقدیر دارد.

وی همکاری و تلفیق گروه فناوری و فنی به عنوان یک زبان مشترک معرفی کرد و افزود: در داشبورد مدیریتی، شاخص هایی توسط واحد IT طراحی می شود که مطابق با استاندارد های علمی مورد نیاز گروه فنی باشد که این افزایش بهره وری را به همراه دارد.

نجفی، هدف چگونگی استفاده از شاخص ها را مهم برشمرد و ابراز کرد: راه اندازی داشبورد مدیریتی، زمینه ساز تصمیم گیری ها مبتنی بر شواهد، هدایت سازمان به سمت پاسخگویی و پویایی در مسیر تحقق اهداف تعیین شده است.

وی افزود: داشبورد مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در نمایشگاه بین المللی ارایه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا