روسیه و سیاست ایمنی گله ای در مقابل همه گیری کووید ۱۹

به گزارش سیناپرس، یوگنی تیماکوف (Yevgeny Timakov)، متخصص بیماری های عفونی معتقد است که دستیابی به ایمنی گله در روسیه به دلیل امتناع شهروندان از واکسیناسیون به تأخیر می افتد. به گفته کارشناسان روسیه می تواند تا پایان سال میلادی با در نظر گرفتن میزان واکسیناسیون و موارد بدون علامت به ایمنی گله ای در برابر کووید ۱۹ دست پیدا کند.

به گفته ولادیسلاو چمچوگوف (Vladislav Zhemchugov) پژوهشگر ایمنی شناس، روسیه می تواند زودتر از پیش بینی ها بر اساس آمار رسمی در مورد عفونت ها و واکسیناسیون ها مصونیت گله ای را به دست آورد.

وی در این رابطه تصریح کرد: در بیشتر پیش بینی ها مصونیت ایجاد شده توسط افرادی که به نوع بدون علامت کووید ۱۹ مبتلا شده اند، در نظر گرفته نمی شود و به طور کلی تعداد کمی از آنها در آمارها محاسبه می شوند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای وی، انتظار می رفت ساکنان مسکو تا ماه ژوئیه به ایمنی جمعی دست پیدا کنند، اما جهش های کرونا ویروس تأثیر نامطلوبی بر وضعیت موجود داشته است. به اعتقاد چمچوگوف اگر جهش جدیدی وجود نداشته باشد که جلوی اثر محافظتی واکسن ها را بگیرد، همه چیز باید تا پایان سال به اتمام برسد.

تیماکوف معتقد است که دستیابی به ایمنی گله ای در روسیه به دلیل امتناع شهروندان از واکسیناسیون به تأخیر خواهد افتاد. وی در توضیحاتش افزود: « ما نمی توانیم بدون واکسیناسیون همه افراد واجد شرایط به ایمنی گله دست پیدا کنیم. با توجه به میزان واکسیناسیون فعلی، اگر تا پایان امسال به ایمنی گله ای دست پیدا کنیم، موفقیت قابل توجهی به دست آورده ایم.

به گزارش سیناپرس، متاسفانه در حال حاضر تقریبا ۵۰ درصد از مردم روسیه نمی خواهند در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند و اصولا برنامه ای برای انجام این کار هم نخواهند داشت بنابراین با توجه به این مسئله دستیابی به مصونیت گله در حال حاضر دشوار خواهد بود.»

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا