توسعه بازار زیورآلات ایرانی هدف نهایی جشنواره

مهندس سوده صوفی، دبیر اجرایی «جشنواره فرهنگی و تجاری زیورآلات دست ساز ایرانی» در گفتگو با سیناپرس درباره ضرورت های اصلی در برگزاری این جشنواره گفت: این رویداد، یک جشنواره تجاری در بخش صنایع فرهنگی و به طور مشخص زیورآلات ایرانی است که تا کنون سه جلسه از جلسات شورای برنامه ریزی آن برگزار شده است و رویکرد اصلی آن تجاری است.

وی گفت: هدف این است که در بستر این جشنواره جنبه صادرات و فروش زیورآلات ایرانی را تقویت کنیم. درواقع قرار است که سالیانه برگزار شود و یک سری اهداف برای آن تعریف شده است. یکی از آن ها توسعه بازار صادراتی است که ممکن است در سال نخست برگزاری، پیشرفت این موضوع تنها ده الی بیست درصد باشد. اما در نهایت هدف این است که پیشرفت به سزایی در مولفه های در نظر گرفته شده داشته باشد. 

صوفی گفت: خوشبختانه داورانی که در این جشنواره به داوری می پردازند، همگی جزو افرادی هستند که سابقه طولانی و تجارب به سزایی در این زمینه دارند؛ در واقع داوران متشکل از دو قشر فعال در عرصه بازار زیورآلات و کارشناسان در فضای آکادمیک هستند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد این جشنواره تجاری است، در دو موضوع جداگانه با محوریت آزاد و ایران من برگزار می شود؛همچنین  هدف این است، در پایان جشنواره مجموعه ای ویژه از موضوع ایران من را داشته باشیم تا بتوانیم هر سال آرشیو هایی موضوعی خود را گرداوری کنیم.

صوفی افزود: تفاوتی که این جشنواره با دیگر جشنواره ها دارد به نوع داوری آن بر می گردد. در واقع در بخش داوری، مخاطبان هم در فضای مجازی و هم در بستر حضوری می توانند آثار خود را داوری کنند و ما بخش جداگانه ای را در این فرآیند برای آن ها در نظر گرفتیم. 

به گفته  دبیر اجرایی «جشنواره فرهنگی و تجاری زیورآلات دست ساز ایرانی»، در «جشنواره فرهنگی و تجاری زیورآلات دست ساز ایرانی»  کمیته ای به نام کمیته بازاریابی و فروش بین الملل داریم و تنها به فضای حضوری اکتفا نمی کنیم. یعنی در کنار پیگیری فضای مجازی برای فروش، به دنبال این هستیم که از پلت فرم ها و امکانات موجود در فضای مجازی بهره بگیریم. در واقع می خواهیم در کنار استارتاب هایی که عملکرد خوبی در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی داشتند قرار بگیریم تا بتوانیم آن ها را تقویت کنیم. می خواهیم در قالب این جشنواره به رویکرد حمایتی خودمان در این مجموعه هم بپردازیم و این ناشی از یک نگرش استارتاپی است.  

صوفی گفت: ابتدا تاکیدمان بر زیورآلات دست ساز ایرانی بود؛ اما با توجه به اینکه نقش اصلی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی مانند دیگر پارک های علم و فناوری بر پایه محصولات فناورانه است، ترجیح دادیم به زیورآلاتی که از دل فناوری ها تولید شده اند هم بپردازیم. 

گفتگو: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا