تعیین تکلیف اعضای هیات علمی پیام نور با حب و بغض است

حجت السلام و المسلمین احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان اظهار کرد: گاهی اوقات برخی پیگیری ها از حوزه ریاست دانشگاه پیام نور دچار حاشیه می شود و تعیین تکلیف این پرونده ها با حب و بغض انجام می شود که در خواست داریم پیگیری این پرونده ها یک ماه تمدید شود چرا که دولت جدید نگاهی واقع بینانه دارد.

 وی اضافه کرد: در کل کشور نزدیک به یک هزار پرونده اساتید برای تعیین تکلیف از حالت هیئت علمی به کارمندی مورد بررسی قرار گرفت که بسیاری از اساتید مشکلاتشان حل شد.

وی افزود: از یک هزار پرونده ای که در کل کشور مورد بررسی قرار گرفت، 148 پرونده برای تعیین تکلیف باقی ماند که ده نفر از آنها نیز مشکلشان برطرف شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از این تعداد پرونده سه نفر از اعضای هیات علمی در همدان به حالت کارمندی باید تبدیل وضعیت شوند که پیشنهاد دادیم پیگیری این موضوع تا یک ماه آینده تمدید شود چرا که دولت جدید نگاهی متفاوت خواهد داشت و ممکن است سایه سیاسی بر روی آنها وجود داشته باشد، در حالیکه دولت جدید نگاهی واقع بینانه به آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بهانه های مختلفی برای این اساتید آورده شده، تصریح کرد: به برخی از اساتید بهانه معدل پایین را آوردند، در حالیکه در آن زمان بر اساس قانون این افراد مورد پذیرش قرار گرفتند و کاری خلاف قانون انجام نداده اند و حتی برخی از آنها مدرکی با معدل بالا ارئه دادند.
حجت السلام فلاحی افزود: در برخی موارد بهانه ارائه مدرک از دانشگاه آزاد را آوردند  که این اساتید مدرک دیگری را ارائه دادند و به شرط آنها عمل کردند.
نماینده مردم همدان و فامنین تاکید کرد: برخی اساتید در مدت زمان فعالیت خود کارهای پژوهشی انجام نداده اند که برای آنها کاری نمی توان انجام داد ، اما ارائه مدرک با معدل پایین و مدرک های ارائه شده بر اساس قانون بوده و آنها کاری خلاف قانون انجام نداده اند، بنابراین وزارت علوم شرط معدل بالا و مدرک دکترا را برای جذب اعضای هیات علمی را در آینده باید در نظر بگیرد چرا که تمامی این اساتید به قانون عمل کرده اند.
وی گفت: بر اساس قانون برخی اساتید دارای شرایط ایثارگری هستند که درقانون استثناهایی برای آنها وجود دارد و آنها نیز بر اساس قوانین موجود عضو هیئت علمی هستند.

حجت السلام و المسلمین فلاحی با بیان اینکه در شرایط موجود دانشگاه پیام نور نیازی به جذب هیئت علمی جدید ندارد، تصریح کرد:  دانشگاه پیام نور پاسخگوی نیروهای موجود را داشته باشد، کفایت می کند و نیازی به جذب نیروی هیئت علمی جدید نیست.
گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا