غیبت بیش از ۲۶ هزار داوطلب آزمون ارشد رشته های علوم پزشکی

 آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در چهار نوبت صبح و عصر در روزهای ۳۱ تیر و ۱ مرداد به مدت ۱۶۰ دقیقه در ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی شامل ۴۰ حوزه امتحانی در قالب ۴۳ رشته و ۱۰ مجموعه رشته برگزار شد.

در این آزمون مجموعا ۷۲ هزار و ۸۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ۴۶ هزار و ۳۱۶ نفر در آزمون شرکت کردند و ۲۶ هزار و ۴۹۹ نفر (معادل ۳۶ درصد) غائب بودند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون از روز چهارشنبه ۲۳ تا ۲۸ تیر فرصت داشتند کارت ورود به جلسه را دریافت و فرم خوداظهاری را تکمیل کنند.

 البته این زمان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر روز ۳۰ تیرماه نیز تمدید شد و مجددا در روز ۳۱ تیرماه هم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برای افرادی که موفق به دریافت کارت نشده بودند فعال گردید.

نهایتا تعداد ۵۰ هزار و ۲۷۲ نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند و طبق فرم های خوداظهاری تکمیل شده ۴۵۳ داوطلب مبتلا به کووید-۱۹ بودند که جهت حفظ سلامتی سایر داوطلبان در محیطی جداگانه و با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی آزمون دادند.

انتخاب رشته محل کلیه داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای ۲۳ تا ۲۶ مردادماه انجام می‌شود.

 اسامی نهایی پذیرفته شدگان به همراه کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.  همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها اواخر شهریور ماه از طریق سامانه دانشگاه محل پذیرش انجام می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا