تعویق کنکور ارشد 1400

تعویق کنکور ارشد 1400 این روزها ذهن داوطلبان را مشغول به خود کرده اما این خواسته داوطلبان نه بخاطر گرفتن وقت بیشتر بلکه به دلیل شیوع کرونا و مصون نگه داشتن جان خود و خانواده شان از ابتلا به ویروس کروناست. داوطلبانی که درخواست تعویق زمان آزمون کارشناسی ارشد را دارند، عمده دلیلشان، وضعیت پیچیده پیک پنجم کروناست.

همه این اتفاقات، درحالی بود که سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در موعد مقرر روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه خبر داد.

ناگفته نماند که در این مدت، آزمون‌های متعددی چون آزمون مدارس استعدادهای درخشان، مرحله اول المپیادهای دانش‌آموزی، کنکور سراسری 1400 و المپیادهای دانش‌آموزی و … برگزار شد اما نکته حائز اهمیت این است که در حال حاضر در پیک پنجم کرونا هستیم و این موضوع دلیل اصلی نگرانی داوطلبان این آزمون است.

از سوی دیگر متاسفانه روز گذشته( جمعه اول مرداد) با وجود تاخت و تاز پیک پنجم کرونا، آزمون مشمولان استخدامی آموزش و پرورش اعم از آموزشیاران نهضت سواد آموزی، معلمان قرآنی و طرح امین برگزار شد.

هم اکنون برگزاری کنکور ارشد تا جایی برای این گروه و خانواده هایشان استرس زاست که طی چند روز گذشته حجم بالایی از تماس ها و پیغام ها به خبرگزاری سیناپرس مبنی بر درخواست تعویق کنکور ارشد سرازیر شده است.

تعداد بسیار زیادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به خبرگزاری سیناپرس پیغام داده و درخواست کرده اند تا ما صدای آنها برای به تعویق افتادن این کنکور باشیم؛ دلیل همه آنها که به حق هم هست؛ ترس از ابتلای خودشان به کرونا و انتقال این سویه خطرناک به خانوادهایشان است.

همه اینها درحالی است که هر روز به جمع فوتی های کرونا در تمامی شهرهای ایران افزوده می شود. آمارهای منتشر شده نشان می دهد تمامی شهرهای ایران در وضعیت قرمز و سیاه قرار دارند تا جایی که شیوع این بیماری کلانشهر تهران و البرز را به 6 روز تعطیلی کشاند.

اما سوالی که مطرح می شود این است که مگر نه اینکه پیک پنجم کرونا نگران کننده بوده و باعث تعطیلی کسب و کارها و ادارت شده، پس چرا کنکور و دیگر آزمون ها با وجود تجمع زیاد افراد به تعویق نمی افتد یا موکول به زمان بهتر پس از انجام واکسیناسیون همگانی و رد کردن پیک خطر سویه دلتا نمی شود؟

مگر نه اینکه « مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا چندی پیش اعلام کرد: واریانت دلتا در تجمع مانند برق سرایت می ‌کند و هر تجمعی اشتباه است.» خوب چرا سازمان سنجش و وزارت علوم صدای متخصصان را نمی شوند؟

در حال حاضر ستاد ملی کرونا مردم را تشویق به دوری از تجمعات و رعایت پروتکل ها کرده و کسب و کارها تعطیل و رفت و آمدها کمتر شده است تا شاید از جولان این ویروس در شهرها کاسته شود. پس چرا در چنین شرایطی کنکور ارشد 1400 به تعویق نمی افتد؟

حالا هشتگ #تعویق_کنکور_ارشد در شبکه های اجتماعی ترند شده اما مسولان کار خود را می کنند و کسی به مطالبات پاسخگو نیست.

هرچند با همه این حرف ها تا به امروز نیز آزمون ها برگزار شد و کنکور کارشناسی ارشد رشته‌ های علوم پزشکی نیز با غیبت ۴۰ درصدی داوطلبان به کارخود پایان داد.

باید منتظر نظرات کارشناسی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری یا عدم برگزاری کنکور ارشد 1400 در روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه باشیم و ببینیم سرنوشت شرکت کنندگان این آزمون به کجا ختم می شود اما امیدواریم که برگزاری آزمون ها این روزها باعث سیاه شدن چهره آموزش نشود.
خبرگزاری سیناپرس برای تمامی داوطلبان آرزوی سلامتی و موفقیت دارد.

گزارش:فرگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا