بزرگسالان مبتلا به ADHD در معرض مشکلات مربوط به سیستم عصبی هستند

به گزارش پایگاه خبری هلث، اختلال نقص توجه – بیش‌فعالی (Attention-deficit hyperactivity disorder) یا به اختصار ADHD یک اختلال رفتاری رشدی است.

این افراد معمولا توانایی دقت و تمرکز بر یک موضوع را نداشته، یادگیری کندی دارند و از فعالیت بدنی غیرمعمول و بسیار بالایی برخوردار هستند.

مطالعات جدید محققان انستیتو کارولینسکا در سوئد نشان می‌دهد می‌دهد بزرگسالان مبتلا به ADHD (اختلال نقص توجه – بیش‌فعالی) بیش از سایرین در معرض مشکلات مربوط به سیستم عصبی، ‌تنفسی، ‌اسکلتی عضلانی و متابولیکی هستند.

در ادامه این مطالعات آمده است ADHD با افزایش خطر بیماری پارکینسون، زوال عقل و بیماری‌های قلبی عروقی نیز همراه است.

بر اساس این مطالعه، ممکن است افراد توجهی به اختلال ADHD نداشته باشند و حتی تا پایان عمر  نیز این بیماری تشخیص داده نشود. از طرفی خیلی از افرادی که از این عارضه باخبرند، نسبت به آن بی تفاوت هستند و برای درمان و حل این مشکل قدمی برنمی‌دارند، در حالی که این عارضه اثرات منفی قابل توجهی بر سلامت جسمانی به مرور زمان دارد و حتما باید در مراحل اولیه درمان و کنترل شود.

تشخیص این بیماری توسط یک متخصص اعصاب و روان به سادگی صورت می‌گیرد و درمان‌های آن نیز اثربخش هستند. این اختلال بر زندگی فرد در طولانی‌مدت اثرگذار است.

مهمترین علائم این بیماری بی‌توجهی، بیش‌فعالی و تکانشگری است و برای درمان از آمفتامین‌ها یا متیل‌فنیدیت‌ها استفاده می‌شود. نتایج این مطالعه در نشریه The Lancet Psychiatry منتشر شده است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا