خشونت خانگی، شايع ترين آسيب اجتماعی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، عبدالرضا اسماعیلی معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در استان اصفهان اظهار کرد: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان اصفهان فعال است، مداخله در بحران خط ۱۲۳ و خودروی اورژانس نیز در این بخش همکاری لازم را با دفتر آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی دارند و با اعلام گزارش‌ها مداخله در بحران و ارائه خدمات مشاوره‌ای صورت می‌گیرد و در صورت نیاز خانواده به سمت پایگاه اورژانس هدایت می‌شود.

وی افزود: در موضوع اقدام و عمل، همکاری ۱۳ دستگاه اجرایی برای کودکان کار لازم است اما متأسفانه به غیر از چند دستگاه مابقی نهادها در این زمینه همکاری لازم را با اداره بهزیستی ندارند و امیدواریم در آینده با تعامل بیشتر سایر سازمان‌ها کودکان کار را در استان ساماندهی کنیم. 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر «مؤسسه سرمد» با فعالیت روزانه، کودکان کار سر چهار راه‌ها را جذب می‌کند، اگر موضوع اقدام و عمل به صورت مثبت در استان صورت بگیرد هم کودکان و هم خانواده‌های آن ها توانمند می‌شوند.

اسماعیلی مطرح کرد: کودکان بالای ۱۲ سال اگر فاقد سرپرست مؤثر باشند ساماندهی شده و به سمت خانه‌های کودک و نوجوان هدایت می‌شوند و در استان اصفهان تعداد ۴۰ خانه کودک و نوجوان در این زمینه برای ساماندهی کودکان کار فعال هستند. 

وی تأکید کرد: سیاست اداره بهزیستی در استان اصفهان کاهش حضور کودکان کار در این خانه‌ها است، در واقع تلاش می‌شود این گروه از کودکان نزد خانواده‌های جایگزین و یا اقوام و وابستگان نگهداری شوند و حضور کمتری در خانه‌های کودک و نوجوان داشته باشند. 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: سال گذشته تعداد ۱۱۰ فرزندخوانده به صورت دائم و موقت به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شدند و علاوه بر این طرح مراقبتی و مشارکتی برای نگهداری فرزندان در شیرخوارگاه را هم داریم. 

اسماعیلی اظهار کرد: هدف ما توانمندسازی کودکان با پرداخت هزینه‌ برای فرزندان ترخیصی است و شیرخوارگاه بهزیستی اصفهان تنها مرکز دولتی در استان است که در آینده، این مرکز به بخش خصوصی واگذار می‌شود. 

وی تأکید کرد: هرکجا مردم وارد سازمان‌های مردم نهاد شوند، سازمان بهزیستی در نحوه ارائه خدمات موفق تر خواهد بود و در این زمینه بهزیستی نیازمند مشارکت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد است.

گزارش: فائزه عباس پور

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا