کیست ۳۰ سانتی متری از شکم زن ۶۳ ساله خارج شد

بهناز کرمی روز چهارشنبه در خصوص این عمل جراحی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این خانم با درد شدید شکم به بخش جراحی زنان مراجعه و بعد از انجام آزمایش های اولیه توده‌ای با قوام کیستیک که تمام شکم را پر کرده بود تشخیص داده شد.
وی بیان کرد:در این آزمایش ها تصویر یک کیست بسیار بزرگ و ابعاد حدودی ۳۰ در ۳۰ سانتی متر و حجم حدودی سه هزار  سی سی درون شکم و لگن رویت شد.

کرمی اضافه کرد: بعد از عمل این کیست با تشخیص احتمالی آدنو سروزی به واحد پاتولوژی بیمارستان برای تشخیص نوع دقیق آن، ارسال شد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه حال عمومی بیمار مساعد است و در حال حاضر در بخش جراحی زنان تحت مراقبت و ادامه سیر درمان است و در ۲۴ ساعت آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.

کرمی تصریح کرد: کیست آدنوما سروزی (Serous cystadenoma SCA) خوش خیم است  و تنها ۵ الی ۱۰ درصد آن‌ها قدرت بدخیمی حد فردی دارند.
سیست آدنوما سروزی در ابعاد ۱ تا بیش از ۳۰ سانت (میانگین ۱۰ سانتی متر) متغیر است آن‌ها دارای سطح بیرونی صاف و حاوی یک یا چند کیست دیواره نازک و پر از مایع شفاف و آبکی هستند که چنین کیست‌هایی باعث چرخش تخمدان و پارگی آن باعث خونریزی درون شکم می‌شود.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی دهدشت دارای ۱۷ بخش درمانی است.
بیمارستان امام خمینی دهدشت جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهرستانهای کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی را پوشش می دهد.

بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا