تنظیم خودکار باد لاستیک با فناوری جدید

سیناپرس: یک شرکت معتبر لاستیک سازی خبری را به تازگی منتشر کرده است مبنی بر تست یک فناوری جدید در داخل لاستیک که به صورت خودکار باد لاستیک را تنظیم خواهد کرد و می تواند نقش مهمی در مصرف بهینه ی سوخت داشته باشد.
این سیستم برای کنترل و ایجاد فشار در تایر ها مخصوصا در شرایط مختلف،  از یک دستگاه پمپاژ اتوماتیک که در داخل لاستیک وجود دارد، بهره می گیرد. تست این لاستیک ها بنا بر برنامه ریزی های انجام شده در طول 18 ماه و بر روی ماشین های سنگین در آمریکا و کانادا صورت می گیرد.

 

به گفته یکی از مدیران ارشد این شرکت، این تست ها کمک بسیار زیادی برای رسیدن پروژه به مرحله تولید انبوه و عرضه  تجاری این لاستیک ها می کند.هزینه تحقیقات و انجام تست ها در حدود 1.5 ملیون دلار برآورد شده است.

 

تنظیم مناسب باد لاستیک ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن، به افزایش طول عمر لاستیک نیز کمک می کند.البته بسیاری از رانندگان از مزیت تنظیم باد و همچنین تاثیر آن بر روی مصرف سوخت آگاهی ندارند و یا به هر دلیلی تنظیم باد لاستیک را به تعویق می اندازند ولی این فناوری تنظیم اتوماتیک باد لاستیک میتواند برای عملکرد بهتر لاستیک بسیار مفید باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا