بیمارانی که به دلیل دوری از بیمارستان جان می دهند

به گزارش سیناپرس، کیمبرلی جانسون، محقق سرطان در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، اعلام کرد، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که محل زندگی می تواند بر بقای جوانان و نوجوانان از بیماری سرطان تأثیر بگذارد. با این حال، مطالعات کمی به طور خاص روی عوامل جغرافیایی و تاثیر آن در نوجوانان و جوانان مبتلا به سرطان متمرکز شده است. 

تحقیقات جدید نشان می دهد، نوجوانان و جوانان مبتلا به سرطان که در مناطق روستایی یا دور از بیمارستانی زندگی می کنند و بیماری آن ها تشخیص داده می شود، به احتمال زیاد به سرطان پیشرفته مبتلا هستند و احتمال مرگ آنها بیشتر است.

در این پروژه تحقیقاتی، جانسون و همکارانش داده های مربوط به تقریباً ۱۸۰ هزار بیمار آمریکایی از ۱۵ تا ۳۹ سال که سرطان آنها بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی تشخیص داده شده اند را تجزیه و تحلیل کردند.به گزارش سیناپرس، محققان فاصله خانه بیمار تا بیمارستانی که سرطان آنها را تشخیص داد در سه گروه  کوتاه (کمتر از ۲۰ کیلومتر)، متوسط (بین ۲۰ تا ۸۰ کیلومتر) یا طولانی (بالای ۸۰ کیلومتر) طبقه بندی کردند.

پژوهشگران این پروژه تحقیقاتی دریافتند که خطر تشخیص مرحله آخر برای کسانی که در مناطق روستایی هستند ۱.۱۶ برابر بیشتر از مناطق مجهز به مترو و برای کسانی که در فاصله زیادی از بیمارستان زندگی می کنند ۱.۲ برابر بیشتر از بیمارانی که در فاصله کمی از امکانات پزشکی قرار دارند، است. بر اساس نتایج این تحقیقات، میزان مرگ و میر برای ساکنان مناطق روستایی ۱.۱۷ برابر و برای افرادی که از بیمارستان دور بودند ۱.۳۰ برابر بیشتر بود.
جانسون در یک مصاحبه خبری اعلام کرد، امیدوارم که این تحقیق توجه به اختلافات جغرافیایی را در زنده ماندن نوجوانان و جوانان از سرطان جلب کند. انجام تحقیقات بیشتر برای درک سازوکارهای این یافته ها و توسعه مداخلات برای رفع این ناهماهنگی مهم خواهد بود.
به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله سرطان (Cancer) منتشر شده و در دسترس دانشجویان و محققان قرار دارد.  

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: consumer

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا