رونمایی روسیه از هواپیمای نظامی رقیب اف ۳۵

به گزارش سیناپرس، به تازگی ارتش روسیه  هواپیمای جدیدی را معرفی کرده است که به اعتقاد متخصصین نظامی، رقیب و مشابه هواپیماهای F-35 آمریکایی است. طبق اطلاعات موجود،این هواپیما دارای قابلیت رادارگریزی، نسبت بالای رانش به وزن ، قابلیت محموله سلاح های مختلف و تسلیحات پیشرفته است.

اولگ پانتلی یف ، مدیر اجرایی آژانس خبری هواپیمایی Aviaport در این رابطه گفت: این هواپیمای جنگی روسیه که از آن در روز اول نمایشگاه هوافضا MAKS-2021 رونمایی می شود، با هواپیمای نسل پنجم F-35 ایالات متحده رقابت خواهد کرد.

نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و فضای ماکس، یک نمایشگاه هوایی است که هر دو سال یک‌ بار در فرودگاه رامنسکوی روسیه برگزار می‌ شود. این نمایشگاه نخستین بار پس از فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۳ در منطقه ژوکوفسکی شروع به کار کرد. 

در تیزرها و ویدئوهای ارائه شده توسط شرکت روس تک (شرکت فن آوری دولتی روسیه) مشخص شد که این جنگنده منطبق بر ویژگی های اف ۳۵ طراحی و ساخته شده است. به گزارش سیناپرس، به همین دلیل شرکت صادرات تجهیزات نظامی روسیه یا Rosoboronexport برای رونمایی و معرفی از این محصول جدید، بیش از ۱۲۰ هیات از ۶۵ کشور جهان را به نمایشگاه هوافضای ماکس امسال دعوت کرده است. 

این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد: در مورد مشخصات و عملکرد هواپیمای جدید روسیه تاکنون اطلاعات کمی منتشر شده است ولی این موضوع مشخص است که در این دهه روسیه قادر خواهد بود سیستم عاملهای هواپیماهای جدید خود را بازیابی کند. برای نمونه هواپیمای  Su-57 سنگین یا جنگنده نسل پنجم  و یک هواپیمای سبک جدید که در نمایشگاه امسال رونمایی می شوند. این فناوری های به طور خاص برای مقابله با هواپیماهای پیشرفته آمریکایی و اجرای وظایف تاکتیکی طراحی شده است. 

به گزارش سیناپرس، دفتر مطبوعاتی روس تک اوایل روز سه شنبه اعلام کرد که با همکاری شرکت هواپیماهای متحد روسیه (UAC ) در تاریخ بیستم جولای برابر با ۲۹ تیرماه، هواپیمای جدید خود را معرفی خواهد کرد.  از سوی دیگر گفته می شود شرکت هواپیمایی سوخو نیز در حال توسعه اولین جنگنده تاکتیکی سبک و تک موتوره  با قابلیت پرواز با سرعت مافوق صوت و خاصیت رادارگریزی است. 

مترجم: حمید تعالی
منبع:  tass 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا