کراس‌اوور برقی به سبک چینی رونمایی شد

آنطور که شیائوپنگ اعلام کرده، این نسخه از ماه سپتامبر (شهریور ماه) به دست مشتریان خواهد رسید.

فیس‌لیفت G3 یا همان G3i به واسطه تغییرات اعمال شده اینک چهره جذاب‌تری دارد و می‌تواند در جلب نظر مثبت مشتریان موفق‌تر عمل کند. در نمای روبرو این خودرو مثل برادر خود یعنی P7 به چراغ‌ LED باریک و سرتاسری مجهز شده و قاب چراغ‌های اصلی نیز متفاوت از نمونه قبلی است.

در نمای جانبی به نظر می‌رسد ارتفاع کاپوت اندکی افزایش یافته و دستگیره درها حالا از نوع کشویی هستند. کراس‌اوور برقی چینی‌ها در نمای عقب نیز تغییراتی را به خود دیده که مهم‌ترین آنها عبارتند از سپر جدید، دیفیوزر و چراغ‌های بازطراحی شده.

در داخل کابین تغییرات خفیف‌تر به نظر می‌رسند. رشد ابعاد نمایشگر سیستم اینفوتینمنت به ۱۵.۶ اینچ را می‌توان به عنوان یکی از تغییرات موجود نام برد. این سیستم حالا به چیپ اسنپدراگون ۸۲۰A مجهز شده و از دستیار صوتی برای تمامی سناریوها سود می‌برد. به گفته شیائوپنگ، این دستیار می‌تواند با راننده مکالمه پیوسته داشته باشد.

کراس‌اوور الکتریکی شیائوپنگ G3i به فناوری خودران سطح ۲.۵ تجهیز شده؛ کمپانی چینی ادعا می‌کند این سیستم رانندگی در کلاس خود قوی‌ترین سیستم رانندگی خودکار است.

و اما پیشرانه؛ نیروی مورد نیاز شیائوپنگ G3i توسط یک موتور برقی که در جلو نصب شده، تامین می‌شود. این موتور ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با تکیه بر این پیشرانه تک موتوره، G3i قادر است در زمان ۸.۶ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. این کراس‌اوور برقی در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

انرژی‌‎بخش مدل پایه از G3i پک باتری ۵۵ کیلووات ساعتی است که برای پیمایش مسافت ۴۶۰ کیلومتری کفایت می‌کند. البته این رقم بر مبنای استاندارد اروپایی NEDC که تطابق کمتری با شرایط واقعی دارد، محاسبه شده و در استفاده‌های روزمره به احتمال زیاد برد حرکتی G3i کمتر خواهد بود.

در مدل‌های بالاتر پک باتری ۶۶ کیلووات ساعتی وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد. این پک هم طبق استاندارد NEDC و در صورت پر بودن تا ۵۲۰ کیلومتر مسافت دوام می‌آورد.

قیمت شیائوپنگ G3i با احتساب سوبسیدهای مخصوص خودروهای برقی، از ۱۴۹,۸۰۰ یوان شروع می‌شود. این مبلغ با نرخ روز ارز معادل تقریبا ۲۳ هزار دلار یا ۱۹۵۰۰ یورو است.

ناگفته نماند G3 اولین محصول تولید انبوه شیائوپنگ محسوب می‌شود. این خودرو از سال ۲۰۱۸ روی خط تولید قرار دارد و از نظر فروش رتبه دوم کلاس شاسی‌بلندهای برقی متوسط رو به پرچمدار کسب کرده است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا