جاده‌های پلاستیکی در راهند

 در سال های اخیر، فناوری به بخش های مختلف زندگی انسان ها نفوذ کرده تا زندگی بهتری را برای آنها رقم بزند. یکی از این موارد را می توان در توسعه و جایگزینی پوشش های پلاستیکی با آسفالت دانست. یک کمپانی هلندی با استفاده از مواد بازیافتی به ساخت پوشش های جاده ای از جنس پلاستیک پرداخته که قابل توجه است. این پروژه Plastic Road نام داشته و توسط کمپانی هلندی  VolkerWessels انجام شده است.

این شرکت هلندی در ساخت جاده های بین شهری فعالیت داشته و ادعا می کند، عمر جاده های پلاستیکی ۳ برابر عمر جاده های سنتی و آسفالتی امروزی است. پوشش های پلاستیکی در برابر دماهای مختلف از منفی ۴۰ درجه تا ۱۷۶ درجه فارنهایت از خود مقاومت نشان داده تا عملکرد بهتری داشته باشند. از قابلیت های این پوشش پلاستیکی می توان به تعمیر در مدت زمان کمتر و همینطور مقاومت بیشتر در بازه زمانی طولانی تری را اشاره کرد. این جاده های پلاستیکی سازگار با محیط زیست بوده و از انتشار جهانی دی اکسید کربن یا آلودگی هوا جلوگیری می کنند.

سازندگان این پوشش پلاستیکی، فضای تو خالی را برای عبور لوله های مربوط به تاسیسات شهری نیز در نظر گرفته اند. شهر «روتردام» در هلند آمادگی خود را برای استفاده از چنین پوششی در مسیرهای شهری اعلام کرده است. جاده های پلاستیکی همانند تکه های لگو به هم متصل یا جدا می شوند و در صورت بروز هر گونه آسیبی به سادگی قابل تعمیر و تعویض هستند.

به گزارش مهر ، با استفاده از چنین فناوری هایی می توان به توسعه و بهبود رانندگی و همینطور تعامل بهتر لاستیک خودروها با سطح و پوشش زمین پرداخت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا