پنجره ای نو به روی فعالان حوزه توریسم

به گزارش سیناپرس، اندیشه‌ورزی در حوزه میان ‌رشته ای دین و گردشگری به معنای قدم نهادن در مسیری نو و بدیع است که امتیاز آن در ایجاد پیوند میان حوزه‌ های مختلف علوم انسانی، با هدف مشترک شناسایی درک و فهم عمیق ‌تر مرزها و پیوندهای دین و‌ گردشگری در دنیای معاصر است.  

مدرسه تابستانه آنلاین «دین و گردشگری» می ‌تواند پنجره‌ های نویی را به روی پژوهشگران، دین‌ پژوهان، فعالان در عرصه گفتگوی ادیان، گردشگر پژوهان و راهنمایان تور و به طور کلی فعالان حوزه توریسم بگشاید. در این مدرسه، با مبنا قرار دادن «دین و گردشگری» به عنوان یک پدیده واحد قابل توجه و حائز اهمیت از جمعی از متفکران دانشگاهی در حوزه‌ های مختلف ادیان، گردشگری، معماری، مطالعات شهری، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی و باستان‌شناسی دعوت شده است تا هر یک از منظر خود این پدیده را در فضای شهری امروزی بررسی ‌کنند.

هدف از برگزاری این برنامه تابستانه، نمایان شدن جنبه های عملی و کاربردی این حوزه برای شکل گیری حلقه علمی مناسب در راستای انجام پژوهش های ارزنده است. 

گفتنی است، این برنامه به میزبانی دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب و با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در طول دو هفته برگزار می شود. 

حمیده امیریزدانی، دبیر علمی برنامه تابستانه آنلاین «دین و گردشگری» در گفتگو با سیناپرس درباره این رویداد گفت: دین و گردشگری رویکردی کاملا نوپدید است که می توان به عنوان یک علم در حوزه مطالعات میان رشته ای در نظر گرفت. 

وی با اشاره به مخاطبان اصلی برنامه تابستانه آنلاین دین و گردشگری افزود: طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیدیم که مطلوب است دین و گردشگری به عنوان یک رشته در دوره تحصیلات تکمیلی پذیرفته شود. مخاطبان اصلی این برنامه تابستانی دانشجویان رشته هایی چون ادیان، مذاهب و گردشگری هستند، همچنین مطالب ارائه شده در این مدرسه آنلاین برای افرادی مفید است که در این زمینه دارای تجربه و فعالیت گسترده هستند.

امیریزدانی گفت: مدرسه آنلاین دین و گردشگری آموزش محور است که 39 جلسه و دوازده سرفصل دارد و قرار است در طول دو هفته برگزار شود. 

به گفته امیریزدانی، باستان شناسان، دین شناسان حتی جامعه شناسان می توانند از مطالب ارائه شده در این مدرسه بهره ببرند؛ چرا که ابعاد موضوع دین و گردشگری رشته های فوق را هم در بر می گیرد؛ چراکه موضوعاتی نظیر برگزاری مناسک مذهبی که به ادیان باستانی هم مربوط می شود یا بازدید از بناهای تاریخی و مذهبی که گویای سبک زندگی مردم دوران قدیم بوده است، جزو مواردی است که باستان شناسان و جامعه شناسان می توانند از آن بهره ببرند. 

گفتنی است؛ مهلت ثبت نام در این برنامه تابستانه تا پایان تیر ماه اعلام شده است. 

گزارش: مهگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا