اهداف ۵ ساله برنامه هفتم توسعه جهاددانشگاهی بررسی شد

چهارصد و چهل و نهمین جلسه شورای علمی جهاددانشگاهی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی و با دستور جلسه «بررسی اهداف 5 ساله برنامه هفتم توسعه جهاددانشگاهی و سیاست های بخشی» 19 تیرماه برگزار شد. دکتر طیبی در این جلسه تأکید کرد: در تدوین برنامه هفتم و اهداف و سیاست های بخشی آن تعجیل جایز نیست و بایستی منطق برنامه نویسی با عارضه یابی از برنامه ششم، توجه به اسناد بالادستی آغاز شده و ساختار منطقی برنامه در هر حوزه تنظیم شود.

دکتر مهدی باصولی، معاون هماهنگی و امور مجلس گزارش کوتاهی از فرآیند تدوین و بازنگری اهداف و سیاست‌های بخشی ارایه داد و گفت: همواره اسناد بالادستی کشور و جهاددانشگاهی در این فرایند مورد توجه این معاونت و دیگر حوزه ها بوده است. دکتر کاوه لطفی کیا نیز ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص پایش برنامه ششم معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اعلام کرد: دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی آمادگی دارد در خصوص بازنگری در اهداف کلان حوزه های بخشی با این معاونت همکاری کند.

دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز با ارائه سیاست‌ها و اهداف پیشنهادی معاونت فرهنگی در برنامه هفتم اظهار کرد: در تدوین این سیاست ها و اهداف ضمن آن که اسناد بالادستی به عنوان محور فعالیت ها مد نظر بوده در عین حال تحولات امروزه از جمله چالش های ناشی از پاندمی و دیگر موانع پیش روی دستیابی به اهداف را نیز در نظر داشته اند. در ادامه دکتر تقوی مدیرکل راهبری امور فرهنگی، سیاست ها و اهداف پیشنهادی حوزه فرهنگی در برنامه هفتم را بیان و تاکید کرد: این اهداف ارتباط مستقیم با اهداف کلان حوزه فرهنگی دارد.

در پایان اعضای شورای علمی پیرامون هریک از بندهای سیاست ها و اهداف بحث و مذاکره کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا