تغییرات آب و هوایی ، دغدغه اصلی دنیای امروز

بر اساس گزارش مرکز پژوهشی Pew ، تغییرات آب و هوایی مهم ترین چالش و دغدغه جهانی در دنیای امروز به ویژه در بخش های امریکا لاتین و آفریقا به حساب می آید .

قابل توجه است ، در این تحقیقات و بررسی هایی که در ماه مارس ( اسفند ماه ) سال جاری در چهل کشور انجام شد ، 46 درصد از واکنش ها شامل نگرانی از تغییرات آب و هوایی بوده است در حالی که 42 درصد از بی ثباتی اقتصادی اظهار ناراحتی و نگرانی کردند و 41 درصد از فعالیت گروه های تروریستی از جمله داعش نگران بودند .

خطر تغییرات آب و هوایی و اثرات آن در امریکای لاتین با میانگین منظقه ای 61 درصد به طور مستقیم و در آفریقا با میانگین منظقه ای 59 درصد درک شده است . در حالی که خطر فعالیت گروه های تروریستی در ایالات متحده امریکا و اروپا به ترتیب 68 تا 71 درصد بوده است .

در گزارش مرکز پژوهشی Pew در نظر سنجی و سوالاتی که از 45 هزار و 435 نفر انجام شده ، با در نظر گرفتن پنج درصد حاشیه خطای سوالات ، اعلام شد : " بیش از نیمی از ساکنان کشورهای امریکای لاتین از تغییرات آب و هوایی و اثرات آن اظهار نگرانی کرده اند . "

قابل توجه است که بیشترین میزان واکنش مردم نسبت به این موضوع در کشورهای پرو و برزیل بود که  75 درصد پاسخ دهندگان  نگران تغییرات آب و هوایی بوده اند . کشورهای هند و فیلیپین در حالی که به طور مستقیم تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین قرار گرفته اند ، از این مساله اظهار نگرانی شدید کردند به طوری که هند از 72 درصد و فیلیپین 73 درصد نگرانی برخوردار بوده است .

در آفریقا نیز مشکلات آب و هوایی نگرانی های بزرگی را در کشورهای منطقه ایجاد ساخته که از آن جمله بورکینافاسو (79 درصد) ، اوگاندا (74 درصد) و غنا (71 درصد) از این مساله اظهار نگرانی کرده اند.

قابل ذکر است که در ایالات متحده امریکا و اروپا تنها 42 درصد با درک تغییرات آب و هوایی و مشکلات آن ، این مساله را پس از خطر فعالیت گروه های تروریستی و بی ثباتی اقتصادی یک مشکل و تهدید جدی قلمداد کرده اند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا