جهاددانشگاهی، نمادعبور از موانع با توان ایرانی

اقدامات و عملکرد جهاد دانشگاهی در راستای بومی سازی و تلاش برای اتکا به تولیدات داخلی به خصوص در زمانی که تحریم ها کشور ایران را نشانه گرفته،از اهمیت به سزایی برخوردار است. 

دراین راستا خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس)  همزمان با چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی اقدام به اخذ نظرات و دیدگاه های کارشناسی مسوولان ستادی و استانی پیرامون فعالیت های این نهاد با شعار «جهاددانشگاهی،نمادعبور از موانع با باور توان ایرانی » و محوریت تشریح ظرفیت ها و توانمندی های امید افرین این نهاد ، دستیابی به دانش های پیشرفته و آینده روشن با الگوی فرهنگ و مدیریت جهادی و تاثیرات فراوان  جهادی بر دانشگاه و زیست بوم فناوری کشور در قالب پرونده ویژه ای به آن توجه کرده است.

در ذیل می توانید گوشه ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی را بخوانید:

امروزه برای محافظت از زخم های مزمن در برابر آلودگی و جلوگیری از عفونت و همچنین سرعت بخشیدن به روند ترمیم این زخم ها از راهكارهای جدیدی مانند زخم پوش ها استفاده می شود.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان از رتبه هفتم جهانی ایران در درمان ناباروری خبرداد و گفت: عمده تحقیقات این مرکز بر پایه ارتقای سلامت باروری است تا جوانان و زوج ها به موقع بارور شوند و شانس باروری شان افزایش یابد.

آیین بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با شعار «جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی» در خانه ملت آغاز شد.

به گفته معاون امور پارک ها و مراکز رشد ستفا جهاد دانشگاهی، جشنواره «ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی» اتفاق خوبی است تا عموم مردم شناخت خوبی نسبت به صنایع خلاق پیدا کنند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی گفت: ایده های جدید پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اجتماعی کشور با کمک صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت قرار می گیرند.

رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اظهار کرد: از آنجایی که جهاددانشگاهی خود را به نیازهای جامعه گره زده است، به دولت مردان نشان داد که اگر جهاددانشگاهی حمایت شود می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

مهندس جلال الدین صادقی، رییس واحد در آستانه ۱۶ مرداد چهل و یکمین ساگرد تشکیل جهاددانشگاهی، به مهمترین دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی واحد خراسان جنوبی اشاره کرد.

معاون علمی و فنی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از شناسایی 5 هزار میکرو ارگانیسم خبر داد و گقت: با شناسایی سویه‌های ارزشمند و کاربردی میکروارگانیسم ها ضمن رفع نیاز صنایع، تهدیدهای ناشی از ورود یک میکروارگانیسم ناشناخته را کاهش می دهیم.

رئیس پژوهشگاه ابن سینای جهاددانشگاهی از رونق صنعت دامپروری و تولید محصولات لبنی و گوشتی مرغوب با اصلاح نژاد گاومیش های بومی خبر داد.

به گفته رییس پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی از مواردی که سبب جذب گردشگر و توسعه گردشگری در کشور می‌شود، آموزش نحوه صحیح برخورد جامعه میزبان با گردشگر است؛ زیرا جذب گردشگر جذب ثروت، و جذب ثروت، جذب اشتغال را به دنبال دارد.

رییس پژوهشکده فرآوری موادمعدنی جهاددانشگاهی گفت: از مهمترین دستاوردهای این پژوهشکده در سالهای اخیر می توان به راه اندازی کارخانه جات تولید مس کاتدی، راه اندازی خط فرآوری کرومیت و خط پرعیارسازی آهن و تولید فلزات گرانبها از زباله های الکتریکی اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی گفت: حمایت از پروژه های علمی – مداخله ‌ای ضمن کاهش آسیب ها و مسایل اجتماعی، می تواند امید را به جامعه بازگرداند و شرایط زیست مناسب تری را برای هموطنان فراهم آورد.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی معتقد است؛ خمیرمایه اصلی صنایع فرهنگی ایده‌های نو در فرهنگ است و ما تا ایده فرهنگی نداشته باشیم، محصول فرهنگی هم نداریم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد ایلام از راه اندازی اکوسیستم گیاهان دارویی خبرداد و گفت: هم اکنون واحدهای فناور این مجموعه توانسته اند با استفاده از گیاهان دارویی پک های روشن کننده پوستی و بهداشتی، شکر رژیمی و پروتئین گرانولا را تولید کنند.

به گفته سرپرست پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی کشور ما از نظر جغرافیای طبیعی و مناطق وسیع غیر قابل کشت و با قابلیت بالای راندمان انرژی خورشیدی شرایط مساعدی را برای سرمایه گذاری و ایجاد مزارع انرژی نو یا تجدیدپذیر را دارد.

چندی پیش مجلس طرح حذف غربالگری جنین را در دستور کار خود قرار داد؛ طرحی که با انتقادهای بسیاری همراه بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به راه‌ اندازی پارک علوم و فناوری‌ های نرم و صنایع فرهنگی ذیل این نهاد، تاکید کرد: ایجاد و فعال‌ سازی چنین مجموعه‌ ای به تبلور اقتصاد فرهنگ وهنر به عنوان شاخصه‌ ای مهم در استان فارس و کشور کمک شایانی می کند.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در خلال بازدید از پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: این مجموعه می‌تواند جایگاهی باشد برای پیشرفت نخبگان در کشور. در واقع می تواند مانعی باشد برای فرار از مغزها. 

درحال حاضر ایران یکی از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه به حساب می آید و کشورهای همجوار مانند جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، عراق، افغانستان و بسیاری از کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات پزشکی ایران هستند.

طرح فناورانه تدوین دانش فنی استحصال نیکل و کبالت از منابع معدنی کشور در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان از اجرای هدفمند طرح مشاغل خانگی خبر داد و گفت: در نظر داریم با همیاری معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و رئیس منطقه آزاد انزلی، فرصتی را برای ایجاد نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی فراهم کنیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا