گزارش تصویری از خودرویی که با نور خورشید کار می کند

یکی از دلایل اصلی آلودگی جو کره زمین به استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی باز می گردد که در این میان این سوخت ها در وسایل نقلیه به عنوان منبع اصلی تامین نیروی محرکه به کار می روند. خودروهای برقی به عنوان راهکار جایگزین برای مدت زمانی نسبتا طولانی در حال تلاش برای تغییر شرایط و کسب پذیرش مناسب در بازار مصرف کنندگان هستند ولی هنوز به توفیقی در این زمینه دست نیافته اند.

دیگر ایراد مربوط به خودروهای برقی نیز این است که بسیاری از کشورها نیروی برق خود را نیز از طریق استفاده از سوخت های فسیلی به دست می آورند و همین امر نیز مجددا به آلودگی جو زمین منتهی خواهد شد.

در میان ابداعات مختلف، رویکردهای متعددی به سوی منابع تجدیدپذیر انرژی اعمال شده است ولی سرانجام نخستین خودروی ویژه با قابلیت استفاده از نور خورشید به عنوان نیروی محرکه خود ساخته شده است.

این خودرو که Stella Lux نام دارد می تواند لز طریق پنل های بزرگ سلول های خورشیدی که بر روی سقف آن نصب شده است به سراغ جذب نیروی خورشید رفته و آن را به محور حرکتی خودر انتقال بدهد.

شایان ذکر است که نسخه اولیه این خمودرو در سال 2013 ساخته شده بود ولی به تازگی این خودرو با برآمدن از پس آزمایش های متعدد توانسته است به سطح معقول و مطلوب مورد نظر سازندگانش دست یافته و به این ترتیب به صورت رسمی به عنوان نخستین خودروی قابل قبول جهان که از انرژی خورشیدی برای حرکت استفاده می کند نام بگیرد. شایان ذکر است که این خودرو در ماه آینده میلادی قرار است تا در مسابقات اتوموبیل رانی ویژه ای شرکت کند که درصورت توفیق در این رقابت ها می توان انتظار داشت که توجه بیشتری به آن معطوف شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا