اگر مشکل قلبی دارید کاشت مو مناسب شما نیست

البته کاشت مو مانند سایر روشهای زیبایی به تمامی افراد پیشنهاد نمی‌شود چرا که برخی از افراد گزینه مناسبی برای این عمل نیستند یا ممکن است سلامت جسمی آنها تحت تأثیر این عمل قراربگیرد یا باتوجه به جنس موی فرد کاشت با موفقیت انجام نشود.پس بهترین اقدام، بالابردن آگاهی در این زمینه و سپس اقدام به کاشت است.

 

دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست ومو درباره چگونگی روش کاشت مو به خبرنگار سیناپرس گفت:  در چند سال اخیر روشهای کاشت مو تغییرات بسیاری کرده است. درابتدا از روشی به نام «پانچ» استفاده می‌شد. که بوسیله آن از پشت سر موها برداشته و جلوی سر یا کناره ها کاشته می‌شد. ایراد مهم این روش این بود که فرم موهای کاشته شده بصورت مصنوعی و عروسکی دیده می‌شد بطوریکه این موها در یک منطقه به صورت چهار تا پنج تار مو کاشته می‌شد که ظاهر زیبایی به فرد نمی‌داد. خوشبختانه بعدها روشهای جدیدی ابداع شد که بر اساس آن مشکل غیرطبیعی بودن کاشت دیگر به نظر نمی‌آمد.

 

وی افزود: روشهای میکروگرس و مینی میکروگرس بعدها مشکل غیرطبیعی بودن کاشت را برطرف کرد . درحال حاضر دو روش جدید  استاندارد برای کاشت مو در تمام دنیا انجام می‌شود. یک روش«اف یو تی» یا نواری و دیگر روش «اف آی تی» یا دانه ای. در روش نواری، مو به صورت یک نوار از پشت سر برداشته می‌شود وبصورت دانه های یک، دو وسه تایی در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شود. در روش دانه‌ای هم مو بصورت دانه‌ای از پشت سر برداشته می‌شود و سپس کاشته می‌شود. این دو روش تغییری در مدل کاشت ندارند و تنها در برداشت مو متفاوت هستند. در روش نواری آسیب کمتری به مو می‌خورد و در روش دانه ای آسیب به مو ممکن است بیشتر باشد. اینکه کدام روش برای فرد مناسب است بستگی به شرایط و تراکم پشت موی فرد دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: انتخاب فرد متقاضی بستگی به عوامل زیادی دارد. اولین فاکتور این است که ریزش مو در فرد به ثبات رسیده باشد چراکه فردی که ریزش موی فعال دارد کاشت مو برای او مناسب نیست . دومین عامل این است که پشت موی فرد مناسب باشد بطوریکه موی قابل برداشت داشته باشد.اگر فرد موهای خوبی در پشت سر نداشته باشد نباید جراحی شود زیرا نتیجه خوبی نمی‌گیرد.

این دو روش در طول زمان تغییراتی می‌کنند و هر روزه نقاط ضعف را برطرف می‌کنند. بطورمثال در رابطه با جای بخیه تدابیری اتخاذ می‌شود که کمتر مشخص باشد.

کاشت مو به هر دو روش که انجام شود نتیجه آن 6 تا 9 ماه بعد مشخص می‌شود. معمولا موها ظرف دو تا سه هفته ریزش پیدا می‌کنند و از حدود چهار تا پنج ماه بعد شروع به رشد می‌کنند و نتیجه نهایی کاشت مو 6 تا 9ماه بعد مشخص می‌گردد. اگر تیمی که کاشت را انجام می‌دهند تیم حرفه‌ای باشند نتیجه خوبی تا 80 درصد به دست می‌آید. زمانیکه نتیجه کار ضعیف است علت آن حرفه ای نبودن تیم کار است در این حالت  صدمه به مو قطعا ایجاد می‌شود.

دکتراحسانی در خصوص موارد منع این روش گفت: فردی که متقاضی کاشت مو است  باید به لحاظ قلبی و عروقی در سلامت کامل باشد و بتواند شرایط عمل را تحمل کند.نکته دیگر اینکه زیاد سیگار نکشد و چربی خون بالا نداشته باشد زیرا نتیجه کاشت مو خوب  نمی‌شود. اگر فرد بیماریهای خون ریزی دهنده داشته باشد مانند هموفیلی ، کمبود فاکتورها و…. کاشت مو مناسب او نیست. این افراد کاندید مناسب کاشت مو نیستند.

معمولا کاشت موعارضه چندانی ندارد و اگر فرد متخصص تبحر کافی داشته باشد مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود. تنها پش از جراحی کمی تورم در محل ایجاد می‌شود که چندان مهم نیست.  از طرفی به دلیل خون رسانی بالای سر مشکل عفونت هم در این عضو کم است و در کل بوجود نمی‌آید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا