سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی به ۸ درصد می رسد

نصرالله جهانگرد در جلسه کمیته تخصصی خدمات زیر بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ششم توسعه، تدوین این برنامه را در بخش ICT نیازمند بهره گیری از تجارب بین المللی و همراهی نخبگان این عرصه دانست و گفت: نیازمند جلب آرای نخبگان برای تدوین برنامه ششم توسعه در بخش ICT هستیم.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات با توجه به حضورش در سه کارگروه تدوین برنامه ششم توسعه، تکلیف سنگینی را برعهده دارد و باید در تصمیم گیریها با بهره گیری از تحلیل های کارشناسانه مناسب ترین تصمیم ها را اتخاذ کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در زنجیره اقتصاد کشور سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش یافته که در تدوین برنامه ششم ، باید به گونه ای عمل کنیم که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی -GDP – به ۸ درصد برسد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در این راستا می توانیم انتظار داشته باشیم که در حوزه فناوری ارتباطات – CT – به رشد ۵ درصدی برسیم اما دغدغه امروز ما افزایش سهم تولید ناخالص داخلی از بخش فناوری اطلاعات – IT – است.

جهانگرد افزود: توجه به بازار تولید محتوا، کمک به رونق بیشتر صنعت نرم افزار و سخت افزار، راهکارهایی برای افزایش این سهم محسوب می شود.

وی مشخص شدن پلتفرم سرمایه گذاری در توسعه دولت الکترونیکی را در تدوین برنامه ششم امری لازم دانست و گفت: از تمام دستگاهها و سازمان های مختلف دعوت خواهیم کرد که در جلسات کمیته های تخصصی برنامه ششم توسعه حضور یافته تا چشم انداز روشنی در استقرار دولت الکترونیکی داشته باشیم.

در این جلسه برات قنبری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات نیز از تنظیم بودجه سال ۱۳۹۵ بر مبنای برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: بر همین اساس تغییر رویکردی در بودجه به سمت رشد فراگیر بخش ICT خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در تدوین برنامه ششم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال تدوین برنامه جامع با نگاه خاص به رشد فراگیر در این بخش هستیم که بهره مندی آحاد مردم را از این توسعه در برداشته باشد؛ همچنین در توسعه امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه به حوزه محتوا و خدمات الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات تاکید شده است.

به گزارش مهر، قنبری کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات را در راستای سیاستهای کلی نظام عنوان کرد و گفت: با گسترش اقتصاد دانش بنیان، توانمند سازی بخش خصوصی، مشارکت حداکثری از ظرفیت های بخش خصوصی و تقویت سرمایه های اجتماعی و انسانی، به دنبال رشد اقصاد پایدار و ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا