پهپاد خورشیدی انگلیس سال 2025 روانه بازار می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، پهپاد PHASA-35 که یک هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته ساخت کشور انگلیس است، توسط سیستم های BAE ساخته شده و می تواند بیش از 21 کیلومتر بالاتر از سطح زمین به مدت 20 ماه پرواز کند. سیستم های BAE جایگزین های دائمی و در دسترسی برای فناوری های ماهواره ای برقرار می کنند. 

این پهپاد با عرض 35 متر، انرژی لازم برای باقی ماندن در آسمان را از خورشید تأمین می کند؛ به این ترتیب که با جذب نور خورشید، مخزن باطری های کوچک آن در  طول روز شارژ می شود تا در طول شب انرژی برای پرواز داشته باشد. پنل های خورشیدی تعبیه شده روی پهپاد حدود 30 درصد کارآیی دارند که با نور خورشید شارژ می شوند. 

این پهپاد 150 کیلوگرمی قادر است محموله هایی تا 15 کیلوگرم شامل دوربین ها، حسگرها و تجهیزات ارتباطی را با خود حمل کند و از این طریق به نیروها امکان می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دسترسی اینترنتی در مناطق روستایی را در شرایط اضطراری و بلایای طبیعی فراهم می کند. 

به گزارش سیناپرس، یکی از اهدافی که برای تولید این پهپاد در نظر گرفته شده، مشاهده حرکات نیروها و فعالیت های دریایی است. پهپاد PHASA-35 با تولید تصاویر ماهواره ای با وضوح بالا و برای مدت زمانی مشخص، می تواند هدف محققان را برآورده کند. 

تیم تحقیقاتی این پهپاد به زودی قرار است این هواپیمای بدون سرنشین را در جو به پرواز درآورد و امید می رود که به زودی روانه بازار شود. پروازهای آزمایشی آن قرار است تابستان امسال از سوی آمریکا انجام شود. 

به گزارش سیناپرس، مهم ترین کاربردهای این پهپاد نظامی و تجاری است. این محدوده کاربردها از نظارت مناطق جنگلی تا شناسایی و کمک به کنترل آتش سوزی های جنگلی و ارائه دسترسی اینترنتی به مناطق دورافتاده را دربرمی گیرد. 

برخی کاربردهای اصلی این پهپاد تحت پوشش ماهواره ها در مدار کم ارتفاع زمین است که نظارت های زیست محیطی، کاهش فجایع، حفاظت از مرزها، نظارت های دریایی و نظامی و برقراری ارتباطات اینترنتی موبایلی را فراهم می کند. 

انتظار می رود که برخی مشتریان این پهپاد به جای خرید، با اجاره کل هواپیما برای انجام برخی فعالیت ها، خرید یک سرویس داده را به جای یک سیستم عامل انتخاب کنند که در این مورد اجاره پهنای باند یا خرید زمان دوربین را ترجیح می دهند. 

به گزارش سیناپرس، یکی از کاربردهای این پهپاد این است که می تواند با استفاده از حسگری که روی آن تعبیه شده، ماه ها برفراز جنگل های در معرض خطر پرواز کرده و به طور مداوم میزان رطوبت درختان را اندازه گیری می کند تا احتمال بروز آتش سوزی را در جنگل پیش بینی کرده و از بروز آن جلوگیری کنند. 

پرواز این پهپاد تنها در زمانی امکان پذیر است که شرایط هوایی و وزش باد مناسب باشد تا بتواند بیش از یک سال هم در حال پرواز باقی بماند. این پهپاد حرکت سریعی ندارد به طوری که به ازای هر ثانیه تنها 30 سانتی متر اوج می گیرد و قادر است تا ارتفاع 21 کیلومتری پرواز کند. به عبارتی، حدود دو هفته زمان لازم است تا از یک نقطه به دورترین نقطه روی کره زمین برسد. 

مترجم:فرگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا