نیمی از مواد آرایشی باعث سرطان می شود

به گزارش  دیلی‌میل، نتایج یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد، بیش از نیمی از مواد آرایشی معروف مانند رژ لب و ریمل مژه و ابرو حاوی مواد شیمیایی سمی است که می‌تواند باعث مشکلات سلامتی از جمله سرطان شود. از مواد پلی و فلوروآرکیل (PFAS) به طور گسترده‌ای برای تولید محصولات مختلف استفاده می‌شود.

«PFAS» یا مواد پلی و فلوروآرکیل، مواد شیمیایی ساخته شده توسط بشر هستند که از دهه 1940 در چندین صنعت در سراسر جهان از جمله ساخت لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 براساس یافته‌های به دست آمده، همه مواد شیمیایی سرطان زا یا در غیر این صورت سمی هستند و مدافعان می‌گویند هیچ جایگاهی در مواد آرایشی ندارند.دانشمندان بیش از ۲۰۰ ماده آرایشی محبوب را که در ایالات متحده و کانادا فروخته می شود آزمایش کردندو  میزان بالایی از فلوئور ا در آنها شناسایی کردند.

تحقیقات قبلی مواد پلی و فلوروآرکیل را با طیف وسیعی از مسائل بهداشتی از جمله سرطان کلیه، فشار خون بالا و بیماری تیروئید مرتبط دانسته‌اند.

محققان دانشگاه نوتردام که پژوهشگران این مطالعه بودند، خاطرنشان کردند: همچنین خطر اضافی آلودگی محیطی در ارتباط با تولید و دفع این محصولات وجود دارد که می‌تواند افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد.

به طور خاص، مشخص شد محصولاتی که به عنوان «طولانی مدت» و «مقاوم در برابر سایش» تبلیغ می‌شوند حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی هستند و این دقیقا همان نکته در تبلیغ لوازم آرایشی و برخی از محصولات بهداشتی است که آنها را در برابر آب مقاوم معرفی می‌کند.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا