استیشن واگن پژو 308 SW مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

در بازار جهانی توجه خودروسازان روی ساخت مدل‌های شاسی‌بلند متمرکز شده است؛ اما بسیاری از برندهای اروپایی اعتقاد دارند که استیشن واگن در میان مشتریان محبوبیت دارد. پژو یکی از این خودروسازان به شمار می‌رود که از نسخه استیشن واگن 308 SW رونمایی کرده است تا با مدل‌های گروه فولکس‌واگن شامل سئات لئون اسپرتس‌تورر، اشکودا اکتاویا کمبی و فولکس‌واگن گلف واریانت رقابت کند.

به گزارش موتوروان، پژو 308 SW بدون شک یکی از زیباترین استیشن واگن‌های جمع‌‌وجور در قاره سبز است؛ زیرا طراحی عملیاتی هاچ‌بک را تا حد زیادی حفظ می‌کند و در عین حال، برای کاربردی بودن بیشتر، سقف بلندتری دارد. صادقانه بگوییم، پژو می‌توانست بدون خروجی‌های اگزوز مصنوعی این خودرو را عرضه کند؛ اما این اگزوزها امروزه متداول هستند و باید آن‌ها را تحمل کنیم.

در مدل‌های استیشن واگن، ظرفیت بار اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مورد، ظرفیت بار از ۴۱۲ لیتر در مدل هاچ‌بک به ۶۰۸ لیتر افزایش می‌یابد. اگرچه خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد، اما پژو 308 SW هنوز چیزهای بیشتری ارائه می‌دهد که احتمالاً مشتریان آن را می‌پسندند. در صورت کافی نبودن فضا، جمع شدن نیمکت عقب استاندارد ۴۰:۲۰:۴۰، حجم را به ۱۶۳۴ لیتر افزایش می‌دهد و امکان بارگیری جسمی با طول بیش از ۱٫۸۵ متر را فراهم می‌کند.

در مقایسه با نسخه قبلی پژو 308 SW، نسل جدید ۶ سانتی‌متر طول بیشتری دارد و ارتفاع آن ۲۰ میلی‌متر کاهش یافته است. عرض محورهای جلو و عقب بدون تغییر هستندِ درحالی‌که شیشه جلو خودرو دارای طرح جدیدی است تا جلوه زیبایی به این استیشن واگن بدهد.

در مقایسه با هاچ‌بک معمولی، پژو 308 SW دارای اورهنگ عقب است که ۲۱ سانتی‌متر کشیده شده و فضای بار وسیعی ایجاد می‌کند. در صندوق عقب به‌صورت هندزفری باز می‌شود و مشتریان امکانات مفیدی مانند پریز برق ۱۲ ولت، دو محل ذخیره‌سازی بار، قلاب نگه‌داری کیف و نورپردازی LED را در آن پیدا خواهند کرد.

جدای از برخی تغییرات، نسخه‌ی جدید پژو 308 SW در اصل همان هاچ‌بکی است که چندین ماه پیش رونمایی شد. این خودرو دارای چراغ‌های جلو ماتریسی LED در بالاترین تیپ همراه با چراغ‌های عقب تمام LED، رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی و صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی دوگانه در داخل کابین است. کابین تقریبا بدون تغییر مانده است و به پژو 308 SW اجازه می‌دهد در میان رقبای محافظه‌کار از جمله استیشن واگن رنو مگان برجسته شود.

تقریباً مانند نمونه پنج‌در، پژو 308 استیشن واگن هم روی پلتفرم EMP2 سوار می‌شود و از دو پیشرانه پلاگین هیبریدی بهره می‌برد. هر دو مدل پلاگین هیبریدی (PHEV) دارای موتور الکتریکی ۸۱ کیلوواتی، بسته باتری ۱۲٫۴ کیلووات ساعت و جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک هستند؛ درحالی‌که پیشرانه بنزینی ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قدرت خروجی در حالت ترکیبی به ترتیب ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخار است. باتری انرژی کافی برای پیمایش حدود ۶۰ کیلومتر را طبق استاندارد WLTP فراهم خواهد کرد.

پیشرانه بنزینی ۱٫۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر بنزینی متداول نیز با قدرت ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار ارائه می‌شود که با جعبه‌دنده استاندارد ۶ سرعته یا هشت سرعته اختیاری متصل می‌شوند. پیشرانه دیزلی ۱٫۵ لیتری با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و همان جعبه‌دنده قبلی نیز برای علاقه‌مندان به طی مسیرهای طولانی وجود دارد. پژو قبلاً تولید هاچ‌بک 308 کاملاً الکتریکی را تأیید کرده؛ اما خیلی زود است که بگوییم نسخه‌ی استیشن واگن نیز برقی می‌شود یا نه.

نسخه‌ی هاچ‌بک پژو 308 به‌تدریج وارد بازارهای اروپایی می‌شود؛ اما نسخه‌ی استیشن واگن تا ابتدای سال ۲۰۲۲ وارد بازار نخواهد شد. دقیقاً مانند نسخه‌ی هاچ‌بک، استیشن واگن در کارخانه مولهاوس استلانتیس مونتاژ می‌شود. در آینده‌ی نزدیک، اوپل نسل بعدی آسترا (Astra) را که از نظر مکانیکی تفاوت چندانی با این خودرو ندارد، در هر دو سبک بدنه رونمایی خواهد کرد.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا