نمایه شدن نشریه رشته ریاضی در پایگاه اسکوپوس

این نشریه اکنون ازطریق لینک https://www.scopus.com/sourceid/۲۱۱۰۱۰۲۳۶۵۱ در نمایه استنادی Scopus قابل بازیابی است. در حال حاضر این نشریه علمی با صاحب امتیازی دانشگاه فردوسی مشهد به ‌صورت دو فصلنامه منتشر می‌شود.

این نشریه توسط گروه ریاضی کاربردی دانشکده علوم ریاضی، با هدف گسترش علم ریاضیات در زمینه آنالیز عددی و بهینه سازی و تعامل ملی و بین المللی با دیگر ریاضیدانان داخل و خارج از کشور راه اندازی شده است.

نشریه ایرانی آنالیز عددی و بهینه سازی که از سال ۲۰۰۸ با نام مجله پژوهش های علوم ریاضی فعالیت خود را با مجوز وزارت ارشاد اسلامی آغاز کرده، از سال ۲۰۱۳ با نام Iranian Journal of Numerical Analysis and Optimization به فعالیت خود ادامه داد و تاکنون ۱۹ شماره از این نشریه به چاپ رسیده و نسخه الکترونیکی آن بر روی سایت نشریه به نشانی https://ijnao.um.ac.ir/ به‌صورت دسترسی آزاد در دسترس عموم علاقه مندان قرارگرفته است.

اعضای هیأت تحریریه نشریه متشکل از ۲۳ عضو هستند که هفت عضو آن از اعضای هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و ۱۶ عضو دیگراز دانشگاه های داخل و خارج کشور هستند.

نشریه ایرانی آنالیز عددی و بهینه سازی علاوه بر نمایه‌نامه‌های داخلی ISC, SID, Magiran, CIVILICA در نمایه های خارجی Google scholar, DOAJ, Ulrich و نمایه تخصصی Zentralblatt MATH نیز نمایه شده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت علوم، این نشریه در ارزیابی نشریات علمی کشور که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ صورت گرفت موفق به کسب امتیاز (A) ۸۳ و رتبه دوم نشریات دانشگاه فردوسی مشهد شد و در رتبه بندی سال ۱۳۹۸ نیز موفق به کسب رتبه الف شد، که این امتیاز در سامانه ارزیابی نشریات علمی کشور در لینک زیر قابل بازیابی است:

https://journals.msrt.ir/Search?Term=۲۴۲۳۶۹۶۹&Group=&SubGroupId=&Applicant=&AssociationId

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا